Grudzień był miesiącem z najniższym procentowym spadkiem rok do roku (około -58,8 proc.) od początku rosyjskiej inwazji na Ukrainę i stopniowym wycofywaniem się międzynarodowych koncernów z Rosji. Zmieniła się pierwsza "trójka" marek. O ile nadal liderem pozostaj Łada (24, tys. aut, -20 proc.) to kolejne miejsca należą do innych marek rosyjskich: UAZ (10,7 tys., +209 proc.) i GAZ (8,6 tys., +35 proc.). W pierwszej "dziesiątce" w grudniu 2022 roku znalazły się 3 marki chińskie - Haval (5. pozycja, +6 proc.), Geely (6. pozycja, +74 proc.) oraz Changan (9. lokata, +19 proc.).
W całym 2022 roku w Rosji zostało zarejestrowanych 687,4 tys. wobec 1,67 mln aut rok wcześniej (r/r -58,8 proc.). Najczęściej rejestrowane marki w minionym roku:
- Łada - 188,6 tys. (-46 proc.),
- Kia - 66,1 tys. (-68 proc.),
- Hyundai - 54,8 tys. (-67 proc.),
- GAZ - 42,1 tys. (-25 proc.),
- Chery - 38,5 tys. (+4 proc.).