Takoni
VIA
Grupa Renault udostępnia za darmo całej branży motoryzacyjnej patenty na rozwiązanie Fireman Access. Za pośrednictwem platformy współpracy dostępnej pod adresem http://www.renault.fr/universalpatent każdy producent samochodów lub wyposażenia może bezpłatnie uzyskać licencję na tę innowacyjną technologię.

W zamian zgodnie z zasadą współpracy, licencjobiorca zobowiązuje się udostępnić całej społeczności wszelkie opracowane przez siebie ulepszenia tego rozwiązania.

„Innowacja na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego jest wpisana w DNA Renault. Jesteśmy szczególnie dumni z partnerstwa ze strażą pożarną nawiązanego przed kilkoma laty w tym obszarze. Technologia Fireman Access to namacalny dowód na to, co może dać połączenie kompetencji Grupy Renault jako producenta samochodów z kompetencjami osób, które zawodowo zajmują się bezpieczeństwem. Bardzo się cieszę, że od dziś ta innowacja będzie mogła służyć jak największej liczbie osób, ponieważ bezpieczeństwo jest kwestią, która nie powinna napotykać żadnych barier. Z tego względu nawiązaliśmy również partnerstwo z ONZ, aby mobilność stawała się bezpieczniejsza na całym świecie” - powiedział Luca de Meo, dyrektor generalny Grupy Renault.

Fireman Access to wyjątkowa innowacja opracowana w ramach ścisłej współpracy Grupy Renault ze strażakami, która umożliwia służbom ratowniczo-gaśniczym ugaszenie płonącego samochodu elektrycznego w czasie porównywalnym z samochodem spalinowym. Z technicznego punktu widzenia rozwiązanie polega na tym, że w obudowie akumulatora trakcyjnego zostaje wykonany otwór, który jest następnie zamykany samoprzylepnym krążkiem, zapewniającym szczelność niezbędną w codziennym użytkowaniu. W przypadku pożaru samochodu obejmującego akumulator strumień wody z węża strażackiego wypycha krążek i umożliwia zalanie ogniw wodą, co jest jedynym skutecznym i szybkim sposobem na przerwanie procesu nagrzewania się akumulatora. Dzięki temu ugaszenie pożaru akumulatora zamiast kilku godzin zajmuje kilka minut i wymaga dziesięciokrotnie mniejszej ilości wody niż w przypadku braku takiego rozwiązania. Fireman Access oznacza zatem szybsze zakończenie akcji gaśniczej i gotowość strażaków do podjęcia kolejnych interwencji. Technologia jest objęta siedmioma patentami i aktualnie są w nią wyposażone wszystkie samochody elektryczne i plug in hybrid wprowadzane do sprzedaży przez Renault, Dacia, Alpine i Mobilize na całym świecie.

Inicjatywa jest pierwszym przedsięwzięciem zrealizowanym w ramach współpracy Grupy Renault z Jeanem Todtem, Specjalnym Wysłannikiem Sekretarza Generalnego ONZ ds. Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. Celem działań podejmowanych wspólnie przez Grupę i Specjalnego Wysłannika jest podnoszenie świadomości na temat bezpieczeństwa ruchu drogowego na świecie i wdrażanie innowacji technologicznych ratujących życie na drogach.

W ramach tego partnerstwa Grupa Renault uczestniczy w czwartej Światowej Konferencji Ministerialnej na temat Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, która odbywa się w Marrakeszu i potrwa do 20 lutego. Wydarzenie stanowi okazję do pokazania historycznego zaangażowania Grupy w kwestie związane z bezpieczeństwem na drogach. Na poziomie krajowym konferencja umożliwi oddziałowi Grupy Renault w Maroku wymianę wiedzy i doświadczenia z odpowiednimi służbami krajowymi. Będzie także okazją do przypomnienia licznych akcji prowadzonych przez Fundację należącą do oddziału, których celem było podnoszenie świadomości na temat bezpieczeństwa ruchu drogowego w marokańskich szkołach.

Bezpieczeństwo ruchu drogowego kluczowym elementem strategii zrównoważonego rozwoju Grupy RENAULT

Polityka i działania Grupy w zakresie bezpieczeństwa ruchu drogowego charakteryzują się holistycznym podejściem zorganizowanym wokół czterech głównych filarów – zapobieganie, korekta, ochrona, ratunek - z wykorzystaniem technologii mających zastosowanie przed, w trakcie i po wypadku. Ten proces ciągłego doskonalenia od ponad 50 lat opiera się na unikalnej w światowej skali bazie danych o wypadkach, doświadczeniu wyspecjalizowanych zespołów oraz ścisłej współpracy ze służbami ratowniczymi, społecznością naukowo-akademicką, partnerami przemysłowymi i organami państwowymi. Celem, który przyświeca Grupie Renault, jest wykorzystanie technologii w służbie człowiekowi i zapewnienie wszystkim ludziom dostępu do jak najbezpieczniejszej mobilności.

Zaangażowanie Grupy na rzecz bezpieczeństwa ruchu drogowego zostało w pełni odzwierciedlone w programie Human First Program marki Renault. Działania Renault znacznie wykraczają poza samo projektowanie bezpiecznych samochodów. Poprzez projektowanie zaawansowanych systemów zapobiegania wypadków, systemów wspomagania prowadzenia, systemów bezpieczeństwa biernego i powypadkowego, przyspieszanie rozwoju technologii pokładowych, takich jak Safety Score, Safety Coach czy usługi mobilne, Renault przyczynia się do zwiększania bezpieczeństwa wszystkich uczestników ruchu. Program „human first”, uruchomiony w 2023 roku, jest owocem współpracy inżynierów, ekspertów ds. bezpieczeństwa, menedżerów produktu, laboratorium LAB i służb ratowniczo-gaśniczych oraz wykorzystania najnowszych technologii, takich jak sztuczna inteligencja. Program umożliwia dziś Renault oferowanie rozwiązań, które wpływają na zmniejszenie liczby wypadków.

Safety Score analizuje zachowania kierowcy na podstawie danych dostarczanych przez czujniki w samochodzie.
Safety Coach dostarcza wskazówek w oparciu o kluczowe czynniki ryzyka zidentyfikowane w trakcie jazdy. Laureat Nagrody za Innowacje w obszarze Bezpieczeństwa Drogowego w 2024 roku.
LAB - Laboratorium Badań nad Wypadkami, Biomechaniką i Zachowaniami Ludzkimi, utworzone w 1969 roku przez Renault i PSA
0
Udostępniono
Automotive CEE Day

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Mondi Simet Sp. z o.o.
Fortatech Sp. z o.o.
Etyfol
Etisoft Sp. z o.o.
EFAFLEX Polska Sp. z o.o.
item Polska Sp. z o. o.