Škoda świętuje wyprodukowanie swojego trzymilionowego SUV-a - czarnego modelu Kodiaq w wersji Sportline, który zjechał z linii produkcyjnej w fabryce w Kvasinach. Marka weszła do segmentu SUV-ów w 2009 roku, prezentując pojazd Yeti. Następnie producent wprowadził serie modelowe Kodiaq, Karoq i Kamiq, a także swoją pierwszą rodzinę w pełni elektrycznych SUV-ów Enyaq.
Škoda Yeti - pierwszy SUV marki
W 2009 roku Škoda wprowadziła na rynek swoją piątą serię modelową - Škodę Yeti. Pojazd był kompaktowy i posiadał typowe cechy SUV-a. Produkcja modelu zakończyła się w 2018 roku po wyprodukowaniu ponad 684 tys. egzemplarzy. Jego sukces stworzył podwaliny długofalowej kampanii SUV-ów Škody.
- Wyprodukowanie trzech milionów SUV-ów od 2009 roku to fantastyczne osiągnięcie dla całego zespołu. Ten kamień milowy pokazuje ewolucję preferencji klientów i naszą elastyczność w zaspokajaniu ich potrzeb. Obecnie prawie 50% dostarczanych przez nas pojazdów to SUV-y. Nasza misja jest więc jasna: jesteśmy całkowicie zaangażowani w elektryfikację naszej linii SUV-ów i dostosowanie zakładów produkcyjnych do tego celu - mówi Andreas Dick, członek zarządu Škoda Auto ds. Produkcji i Logistyki.
Największy SUV marki
Model Kodiaq zadebiutował we wrześniu 2016 roku. Po dwóch latach od jego premiery wprowadzono wariant Kodiaq RS - pierwszego SUV-a w sportowej rodzinie marki. Do tej pory wyprodukowano ponad 841 tys. egzemplarzy modelu, który jest największym SUV-em w portfolio producenta. W nadchodzących tygodniach Škoda zaprezentuje drugą generację modelu Kodiaq, który będzie wyposażony w wariant hybrydowy typu plug-in o zasięgu elektrycznym około 100 kilometrów.
Dynamiczny rozwój produkcji
W 2017 roku marka zaprezentowała Škodę Karoq. Ten kompaktowy model szybko stał się fundamentem portfolio Škody - wyprodukowano go w ponad 705 tys. egzemplarzy. Do 2021 roku Karoq był dostępny w 60 krajach i zajmował trzecie miejsce pod względem łącznej liczby dostaw, po najlepiej sprzedającej się Škodzie Octavia i miejskim SUV-ie Kamiq. W 2022 roku model zyskał nowy design, a w jego produkcji uwzględniono zrównoważone materiały.
Wejście do segmentu miejskich SUV-ów
Od premiery miejskiego SUV-a Kamiq w 2019 roku z linii produkcyjnej zjechało ponad 537 tys. egzemplarzy modelu. Sukces ten zapewnił mu miano najlepiej sprzedającego się SUV-a marki nie tylko w roku 2021, lecz także w 2022. W sierpniu producent zaprezentował zaktualizowaną wersję modelu, charakteryzującą się ulepszeniami w zakresie wzornictwa, bezpieczeństwa i łączności.
Przyszłość jest elektryczna
We wrześniu 2020 roku Škoda rozpoczęła kluczowy moment swojej strategii e-mobilności, wprowadzając na rynek SUV-a Enyaq - pierwszy model produkcyjny oparty na modułowej platformie MEB. W styczniu 2022 roku na rynek wprowadzono Škodę Enyaq Coupé, charakteryzującą się emocjonującym designem, sportowym wyglądem i przestronnym wnętrzem. Do tej pory w fabryce w Mladá Boleslav wyprodukowano ponad 166 tys. egzemplarzy modeli Enyaq i Enyaq Coupé.
Modele Kamiq, Enyaq i Enyaq Coupé są produkowane w zakładzie w Mladá Boleslav, podczas gdy Karoq i Kodiaq zjeżdżają z linii produkcyjnych w Kvasinach. Ponadto producent samochodów wypuszcza swoje SUV-y z fabryk w Chinach, Indiach, Ukrainie czy Słowacji.
Europa
Trzy miliony wyprodukowanych egzemplarzy i wciąż przybywa - historia sukcesu SUV-ów Škody
- Szczegóły
- Autor: Škoda