W listopadzie 2024 r. Volvo Cars sprzedało na całym świecie 66 977 samochodów, co stanowi wzrost o 5% w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. Wzrost sprzedaży szwedzka marka zawdzięcza przede wszystkim wynikom na rynku europejskim i amerykańskim.
Dużym zainteresowaniem cieszą się modele zelektryfikowane – w ubiegłym miesiącu stanowiły niemal połowę całkowitej sprzedaży. W Polsce w listopadzie zarejestrowano niemal 1 100 egzemplarzy marki, wśród których najpopularniejsze modele to XC60 i XC40.
Sprzedaż modeli zelektryfikowanych Volvo (w pełni elektrycznych i hybryd typu plug-in) w listopadzie wzrosła o 40% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku i stanowi 48% wszystkich sprzedanych w ubiegłym miesiącu pojazdów. Udział samochodów w pełni elektrycznych wyniósł z kolei 21% całkowitej sprzedaży. Całkowita globalna sprzedaż szwedzkiej marki w okresie od stycznia do listopada wyniosła 689 585 samochodów, co oznacza wzrost o 9% rok do roku.
W samej Europie sprzedaż w listopadzie osiągnęła poziom 31 611 samochodów (wzrost o 20% r/r). Sprzedaż zelektryfikowanych modeli Volvo wzrosła o 39% w porównaniu z tym samym okresem zeszłego roku, a ich udział stanowił 65% całkowitej sprzedaży w listopadzie na rynku europejskim.
W Stanach Zjednoczonych odnotowano wzrost sprzedaży w listopadzie o 5%, osiągając poziom 12 259 egzemplarzy. Sprzedaż modeli zelektryfikowanych wzrosła o 58% r/r, a hybryd typu plug-in aż o 96%.
Volvo Cars w Chinach w listopadzie sprzedało 13 923 samochody, co oznacza spadek o 8% r/r. Sprzedaż modeli zelektryfikowanych (w pełni elektrycznych i hybryd typu plug-in) wyniosła 1 847 egzemplarzy (wzrost o 38% r/r).
Najlepiej sprzedającym się modelem w listopadzie było Volvo XC60 ze sprzedażą 21 586 samochodów (2023: 22 317), następnie XC40/EX40 z łączną sprzedażą 14 613 pojazdów (2023: 16 672) oraz XC90 z 10 533 sprzedanymi egzemplarzami (2023: 9 860).
W listopadzie Volvo Cars odnotowało sprzedaż w Polsce na poziomie 1 096 egzemplarzy (spadek rok do roku na poziomie 9,38%). Najpopularniejszymi modelami w zeszłym miesiącu były Volvo XC60 z 517 dostarczonymi egzemplarzami oraz Volvo XC40 (288 sztuk). Udział Volvo w rynku wynosi obecnie 2,73%, a w segmencie aut klasy premium – 12,42%.
Od początku 2024 roku zarejestrowano w naszym kraju łącznie 14 006 samochodów Volvo (wzrost o 20,48% rok do roku). Polacy najchętniej wybierali XC60 (5 625 egzemplarzy). Na drugim miejscu znalazł się XC40 (3 455 sztuk), a na trzecim – XC90 (1 683 sztuki). Czwartą lokatę zajął w pełni elektryczny EX30 (1 054 sztuk).
Europa
Volvo Cars ze wzrostem globalnej sprzedaży o 5% w listopadzie
- Szczegóły
- Autor: Volvo