Takoni
Stokvis Tapes
Galvanopartners
VIA
W roku obrotowym 2023 firma Porsche zanotowała solidny wzrost i niewielkie zwiększenie liczby dostaw. W ciągu ostatnich 12 miesięcy producent samochodów sportowych dostarczył łącznie 320 221 aut, o 3% więcej niż w 2022.

„Nawet w czasach globalnej niepewności gospodarczej nasza marka pozostaje pożądana i ekskluzywna” – powiedział Detlev von Platen, członek zarządu Porsche AG ds. sprzedaży i marketingu. „W ubiegłym roku w szczególności skorzystaliśmy na bardzo zrównoważonej pozycji Porsche w największych regionach sprzedaży. Będziemy nadal optymalizować tę harmonijną dystrybucję na rynku”.

Dalszy wzrost sprzedaży w regionie obejmującym rynki tzw. zamorskie i wschodzące
W Europie (z wyłączeniem Niemiec) Porsche dostarczyło w ubiegłym roku 70 229 samochodów, o 12% więcej niż w 2022. Na rodzimym rynku niemieckim swoje nowe auta sportowe odebrało 32 430 klientów – to przyrost o 10%. W Ameryce Północnej zaraportowano 86 059 dostaw (+9%), co czyni ją największym regionem sprzedaży Porsche w 2023 r. W Chinach klienci odebrali kluczyki do 79 283 samochodów (-15%). Spadek w przypadku Państwa Środka wynikał głównie z utrzymującej się w tamtejszym regionie trudnej sytuacji gospodarczej. W dalszym ciągu pozytywnie rozwija się region sprzedaży obejmujący rynki tzw. zamorskie i wschodzące, w którym odnotowano 16-procentowy wzrost liczby dostaw. W zeszłym roku klientom przekazano tam 52 220 samochodów.

911 jednym z najchętniej wybieranych modeli
Największy, bo 24-procentowy wzrost popularności spośród wszystkich linii modelowych w 2023 r. zanotowało Porsche 911, które na całym świecie trafiło do 50 146 klientów. Dwucyfrowy wzrost zarejestrował także Taycan – swój nowy egzemplarz odebrało 40 629 klientów (+17%).

Najlepiej sprzedającym się modelem było Cayenne. W ubiegłym roku SUV-a wybrało 87 553 nabywców (-8%). Spadek w porównaniu z 2022 rokiem można wytłumaczyć zmianą generacyjną, w tym rozłożonym w czasie wprowadzaniem nowej odsłony na światowe rynki, począwszy od kwietniowego debiutu, a także aktualizacją oprogramowania wariantów hybrydowych w celu zapewnienia najlepszej możliwej jakości. Porsche Macan trafiło w ręce 87 355 klientów, utrzymując poziom z 2022 r. W ostatnim roku swojego cyklu życia poprzednia generacja Porsche Panamera zanotowała 34 020 dostaw. Nowe pokolenie luksusowej limuzyny, zaprezentowane w listopadzie, będzie dostępne dla klientów począwszy od 2024 r. Modele 718 Boxster i 718 Cayman dostarczono w liczbie 20 518 egzemplarzy (+13%).

Analizując perspektywy na 2024 rok, von Platen spodziewa się, że będzie to okres pełen wyzwań: „Przygotowujemy podstawy na przyszłość i aktualizujemy cztery z sześciu serii modelowych – to więcej premier produktów, z rozłożonymi w czasie wdrożeniami, niż kiedykolwiek wcześniej w ciągu jednego roku”. Ponadto członek zarządu ds. sprzedaży i marketingu spodziewa się, że warunki rynkowe w Chinach pozostaną trudne. „Dlatego ważne, abyśmy w dalszym ciągu równoważyli naszą strukturę sprzedaży i wzmacniali regiony zamorskie, szczególnie rynki ASEAN. W 2024 r. bardziej niż kiedykolwiek będziemy skupiać się na rozwoju zorientowanym na wartość i stabilnym poziomie sprzedaży”.
0
Udostępniono

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

MESH Works Inc.
ITA Sp. z o. o.  Sp. k.
Pol-Technology Sp. z o.o.
ANT Solutions Sp. z o.o.
Impel Group
Shapers’ Polska Sp. z o.o.