Przedłużają się negocjacje dotyczące ostatecznej umowy sprzedaży pakietu kontrolnego w Oplu, informuje "Rzeczpospolita".
W tym czasie w Madrycie związkowcy spierali się o wielkość potencjalnych cięć zatrudnienia w fabryce w Saragossie. (..) . Ostatecznie uzgodniono, że 72 proc. produkcji corsy przypadnie na Saragossę, reszta na Eisenach. Natomiast od roku 2013 do Niemiec przeniesione zostałoby dalsze 2 proc. produkcji. Wczoraj Hiszpanie zdołali wymóc na Magnie, że w ich fabryce pozostaną dwie pełne linie produkcyjne z mocami 478 tys. aut rocznie. (...). Na razie nie wiadomo, co z zatrudnieniem. (...)
Polskie Ministerstwo Gospodarki, które dotychczas twardo zapewniało, że fabryka w Gliwicach nie wymaga żadnego wsparcia finansowego, wczoraj zmieniło zdanie. Rzecznik resortu poinformował, że wielkość pomocy publicznej będzie zależała od wniosku nowych właścicieli i potrzeb Gliwic.
Więcej w "Rzeczpospolitej".