Takoni
Stokvis Tapes
VIA
Zakład Forda w Halewood wszedł w nowy etap działalności, rozpoczynając produkcję elektrycznych jednostek napędowych. Produkowane w Halewood silniki stanowią kluczowy element w realizacji strategii elektryfikacji gamy marki.

Będą napędzać elektryczne wersje najlepiej sprzedających się w Europie modeli Forda1 - Pumy i Transita Customa.

„Ford jest globalną amerykańską marką, wplatającą się od dawna w europejskie struktury, a Halewood jest filarem tych tradycji od 60 lat. To nasz pierwszy zakład produkujący komponenty do pojazdów elektrycznych w Europie, wyposażony w najnowocześniejsze linie technologiczne, co osiągnęliśmy dzięki inwestycjom o wartości 380 milionów funtów i przekształceniu Halewood z tradycyjnej fabryki przekładni w najnowocześniejszy obiekt produkcyjny” – powiedział Kieran Cahill, wiceprezes Forda ds. europejskich operacji przemysłowych.

Zakład w Halewood ma obecnie zdolność produkcyjną w granicach 420 tys. elektrycznych jednostek rocznie. Trafią one pod maski modeli Forda i będą napędzać ambitne plany elektryfikacji pełnej gamy samochodów. Do 2025 roku Ford będzie dysponować dziewięcioma modelami elektrycznymi, jeżdżącymi po europejskich drogach. Puma Gen-E dołącza do Explorera, Capri, Mustanga Mach-E i E-Tourneo Couriera, uzupełniając europejską ofertę samochodów elektrycznych Forda, do której należą także pojazdy użytkowe E-Transit, E-Transit Courier, E-Transit Custom i E-Tourneo Custom dostarczane przez Ford Pro.

Nowa, w pełni elektryczna Puma Gen-E będzie napędzana elektryczną jednostką napędową produkowaną w Halewood i montowana w fabryce Ford Otosan w Krajowie. Puma Gen-E prezentuje nowy, ewolucyjnie zmieniony styl nadwozia, który sprawił, że kompaktowy crossover stał się hitem w Europie. Model zyskuje dzięki nowemu napędowi elektrycznemu doskonałe osiągi i najlepszą w tej klasie pojazdów wydajność, wynoszącą 13,1 kWh/100 km. Samochód oferujedo 376 km zasięgu przy pełnym akumulatorze 2, co pozwala na planowanie długich podróży, natomiast miejski zasięg 523 km 2 oznacza wiele dni korzystania z pojazdu w miejskim ruchu bez potrzeby ładowania.

1 Na podstawie danych o sprzedaży Forda.

2 Z założeniem, że akumulator Pumy Gen-E jest w pełni naładowany. Szacowany dystans według Ogólnoświatowej Zharmonizowanej Procedury Testów Pojazdów Lekkich (WLTP). Przedstawione dane służą do celów porównawczych i powinny być zestawiane wyłącznie z danymi dotyczącymi innych pojazdów testowanych zgodnie z tymi samymi procedurami technicznymi. Rzeczywisty zasięg zależy od takich czynników, jak temperatura, styl jazdy kierowcy, profil trasy, stan techniczny pojazdu, wiek i kondycja akumulatora litowo-jonowego.
0
Udostępniono

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

METCHEM Sp. z o.o.
Impel Group
Galwanizer Sp. z o.o.
GABEC
RADMOT Sp. z o.o.
BARIBAL Group