Stellantis ogłosił, że zainwestuje ponad 130 milionów euro w zakład w Eisenach w Niemczech, producenta kompaktowego SUV-a – Opla Grandlanda, aby dodać do produkcji następcę modelu, samochód o napędzie w pełni elektrycznym (BEV), który zostanie zaprojektowany na całkowicie nowej platformie STLA Medium.
Pomimo wyzwań dla całej branży motoryzacyjnej w 2022 roku, Škoda udowodniła swoją odporność, dostarczając klientom ponad 731 300 samochodów. Przedstawiciele marki z optymizmem patrzą w przyszłość, która opierać się będzie na kilku filarach, m.in.: elektromobilności, zrównoważonym rozwoju oraz internacjonalizacji.
Grupa technologiczna ZF kontynuowała swój strategiczny kurs w wyjątkowo trudnym ekonomicznie roku 2022 i wyznaczyła kierunki przyszłego rozwoju. Poszczególne obszary działalności zostaną otwarte dla partnerów i inwestorów, inne zaś zostaną połączone, by móc działać jeszcze sprawniej i jeszcze bliżej klienta.
W lutym 2023 roku unijny rynek samochodów osobowych nadal osiągał świetne rezultaty wzrastając o 11,5% do poziomu 802 763 zarejestrowanych sztuk. Warto jednak zwrócić uwagę na niską bazę do porównania wynikającą z kryzysu związanego z niedoborem półprzewodników na początku 2022 roku.
W dniu 14 stycznia 2021 roku, w ramach prezentacji planu strategicznego „Renaulution”, Dacia przedstawiła model koncepcyjny Bigster Concept, będący zapowiedzią otwarcia gamy modelowej na nowe produkty, zwłaszcza w segmencie C. Bigster Concept, wierny filozofii Dacii, jest solidnym i przestronnym samochodem o długości 4,60 m.
Spółka PowerCo robi kolejny krok w rozwoju globalnej działalności w obszarze akumulatorów. W obecności króla Filipa VI, prezydenta Hiszpanii Pedro Sancheza oraz Ximo Puiga, prezydenta Walencji firma dała zielone światło do rozpoczęcia budowy swojej drugiej fabryki ogniw, w okolicy Walencji.
Autor: AutoSAP, AutomotiveSuppliers.pl (fot. Škoda Auto)
Od początku 2023 roku w Czechach zostało wyprodukowanych 215,1 tys. samochodów osobowych. To o ponad jedną czwartą więcej niż przed rokiem. Jednak chwiejne łańcuchy dostaw i brak niektórych komponentów, które wstrzymały produkcję w fabryce w Kolinie na prawie cały luty, wciąż odbijają się na wielkości produkcji.
Rok 2022, w którym Grupa Audi kontynuowała swoją drogę do stania się wiodącym dostawcą połączonej, w pełni elektrycznej mobilności premium, zakończył się dla niej z rekordowym wynikiem fiskalnym. Przychody wzrosły o 16,4 procent do rekordowego poziomu 61,8 mld euro, a zysk operacyjny wzrósł o prawie 40 procent, do rekordowego poziomu 7,6 mld euro.
Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Polityka prywatności