W dniu 8 lipca 2010 roku w stołecznym Ratuszu odbyło się uroczyste podpisanie umowy na dostawę oraz leasing operacyjny 70 autobusów MAN dla Warszawy.
Umowę między miastem, dostawcą pojazdów oraz stroną finansującą w obecności Prezydent m. st. Warszawy, Pani Hanna Gronkiewicz Waltz, podpisali dziś Prezes MZA, Pan Mieczysław Magierski, Prezes MAN Truck & Bus Polska, Pan Jörg Mommertz oraz Prezes ING Lease, Pan Mariusz Kurzac.
W najbliższych tygodniach na ulicach Warszawy pojawi się pierwsze 10 nowoczesnych autobusów MAN. Pozostałe 60 pojazdów dostarczone zostanie miastu partiami do końca 2010 roku.
Zamówione autobusy, to niskopodłogowe, przegubowe, 18-to metrowe MAN Lion’s City z silnikami D20 o mocy 360 km, spełniającymi najsurowsze ekologiczne standardy EEV. Autobusy posiadają 156 miejsc, z czego 42 siedzące. Fotele w autobusach wykonane są z wysokiej jakości materiałów, zgodnych wymogami ZTM. Znajdują się na nich emblematy Stolicy. Pojazdy wyposażone będą w klimatyzację, monitoring, elektroniczne tablice wyświetlające trasę przejazdu, system zliczania pasażerów wchodzących i wychodzących oraz oczywiście w biletomaty i systemy samogaszące. Co ważne pojazdy przystosowane będą dla niepełnosprawnych.
"Cieszymy się, że Warszawa zdecydowała się na nowoczesne, bezpieczne, produkowane w Polsce autobusy MAN. Mamy nadzieję, że będą one dobrze służyć miastu i pasażerom" mówi Jörg Mommertz, Prezes MAN Truck & Bus Polska.
Zamówione przez miasto autobusy wyprodukowane zostaną w fabrykach MAN w Starachowicach i Poznaniu. Usytuowane w Polsce zakłady produkcyjne MAN to centrum kompetencyjne autobusów miejskich. W obu fabrykach produkowane są wszystkie autobusy miejskie MAN zamawiane przez klientów z całego świata.
Zakup 70 autobusów MAN dla Warszawy zostanie sfinansowany przez ING Lease Polska. Wartość zamowienia brutto wyniosłą 118 272 509,60PLN. To już trzecia – po SKM i Tramwajach Warszawskich – umowa spółki z miastem stołecznym Warszawą.
Jeszcze w sierpniu br na ulice Warszawy wyjedzie 12 metrowy autobus MAN Lion’s City z napędem hybrydowym. Trwające około miesiąca testy tego pojazdu pozwolą na ocenę efektywności autobusu hybrydowego w warunkach miejskich.
Innym projektem, realizowanym wspólnie przez MZA i MAN będzie przygotowanie warunków technicznych zakupu 80 pojazdów zasilanych gazem CNG. Spółka ma bardzo dużą szansę uzyskania na ten projekt środków unijnych. Know-how MAN pozwoli MZA na takie opracowanie warunków przetargowych, by autobusy spełniały najwyższe standardy.
Specjalnie dla jednostek zasilanych tym paliwem zostanie przystosowana jedna z zajezdni, przy ul. Redutowej.
MAN stale prowadzi prace rozwojowo badawcze nad alternatywnymi napędami stosowanymi w komunikacji miejskiej. Pierwsze autobusy hybrydowe jeżdżą już po ulicach Monachium, a pojazdy z napędem CNG jeżdżą min w Gdyni.
Umowę między miastem, dostawcą pojazdów oraz stroną finansującą w obecności Prezydent m. st. Warszawy, Pani Hanna Gronkiewicz Waltz, podpisali dziś Prezes MZA, Pan Mieczysław Magierski, Prezes MAN Truck & Bus Polska, Pan Jörg Mommertz oraz Prezes ING Lease, Pan Mariusz Kurzac.
W najbliższych tygodniach na ulicach Warszawy pojawi się pierwsze 10 nowoczesnych autobusów MAN. Pozostałe 60 pojazdów dostarczone zostanie miastu partiami do końca 2010 roku.
Zamówione autobusy, to niskopodłogowe, przegubowe, 18-to metrowe MAN Lion’s City z silnikami D20 o mocy 360 km, spełniającymi najsurowsze ekologiczne standardy EEV. Autobusy posiadają 156 miejsc, z czego 42 siedzące. Fotele w autobusach wykonane są z wysokiej jakości materiałów, zgodnych wymogami ZTM. Znajdują się na nich emblematy Stolicy. Pojazdy wyposażone będą w klimatyzację, monitoring, elektroniczne tablice wyświetlające trasę przejazdu, system zliczania pasażerów wchodzących i wychodzących oraz oczywiście w biletomaty i systemy samogaszące. Co ważne pojazdy przystosowane będą dla niepełnosprawnych.
"Cieszymy się, że Warszawa zdecydowała się na nowoczesne, bezpieczne, produkowane w Polsce autobusy MAN. Mamy nadzieję, że będą one dobrze służyć miastu i pasażerom" mówi Jörg Mommertz, Prezes MAN Truck & Bus Polska.
Zamówione przez miasto autobusy wyprodukowane zostaną w fabrykach MAN w Starachowicach i Poznaniu. Usytuowane w Polsce zakłady produkcyjne MAN to centrum kompetencyjne autobusów miejskich. W obu fabrykach produkowane są wszystkie autobusy miejskie MAN zamawiane przez klientów z całego świata.
Zakup 70 autobusów MAN dla Warszawy zostanie sfinansowany przez ING Lease Polska. Wartość zamowienia brutto wyniosłą 118 272 509,60PLN. To już trzecia – po SKM i Tramwajach Warszawskich – umowa spółki z miastem stołecznym Warszawą.
Jeszcze w sierpniu br na ulice Warszawy wyjedzie 12 metrowy autobus MAN Lion’s City z napędem hybrydowym. Trwające około miesiąca testy tego pojazdu pozwolą na ocenę efektywności autobusu hybrydowego w warunkach miejskich.
Innym projektem, realizowanym wspólnie przez MZA i MAN będzie przygotowanie warunków technicznych zakupu 80 pojazdów zasilanych gazem CNG. Spółka ma bardzo dużą szansę uzyskania na ten projekt środków unijnych. Know-how MAN pozwoli MZA na takie opracowanie warunków przetargowych, by autobusy spełniały najwyższe standardy.
Specjalnie dla jednostek zasilanych tym paliwem zostanie przystosowana jedna z zajezdni, przy ul. Redutowej.
MAN stale prowadzi prace rozwojowo badawcze nad alternatywnymi napędami stosowanymi w komunikacji miejskiej. Pierwsze autobusy hybrydowe jeżdżą już po ulicach Monachium, a pojazdy z napędem CNG jeżdżą min w Gdyni.