BORYSZEW optymistycznie patrzy na możliwości wzrostu sprzedaży w segmencie motoryzacji od I kw. 2019 r. w związku z uzyskaniem nowej certyfikacji przez producentów samochodów, poinformował członek zarządu Cezary Pyszkowski.
"W IV kw. będziemy odczuwali jeszcze wpływ zmian certyfikacji na rynku. Nie mamy precyzyjnych informacji, ale oczekuję, że produkcja [samochodów] w IV kw. będzie niższa od pierwotnie oczekiwanej" - powiedział Pyszkowski podczas konferencji prasowej.
Boryszew zakłada, że produkcja wróci do wyższych poziomów od nowego roku, co przełoży się na zamówienia dla spółek z jego grupy kapitałowej.
"Dzięki temu, że widzimy, iż certyfikacje zostały uzyskane, optymistycznie patrzymy na sprzedaż od początku 2019 r. - sprzedaż w OEM ruszyła, ale będziemy to widzieli raczej w I kw. 2019 r." - dodał członek zarządu.
Podkreślił, że grupa jest zaangażowana w tworzenie nowych narzędzi pod kątem nowych projekty zlecanych przez OEM (original equipment manufacturers, tj. producentów samochodów).
"Już w 2019 r. mamy w planach start produkcji seryjnej do samochodów elektrycznych" - wskazał też Pyszkowski.
W III kw. 2018 r. Boryszew odnotował spadek przychodów w segmencie motoryzacji, który wynikał głównie z jednorazowego zdarzenia rynkowego - od 1 września 2018 r. obowiązuje nowa procedura testowa do celów homologacji wielkości zużycia paliwa i emisji spalin (WLTP), której wpływ na przychody grupy w trzecim kwartale b.r. szacowany jest na poziomie 57 mln zł.
Grupa Boryszew jest jedną z największych grup przemysłowych w Polsce, specjalizującą się w produkcji komponentów do samochodów, przetwórstwie metali nieżelaznych oraz chemii przemysłowej. Zatrudnia ok. 10 tys. pracowników w ponad 30 zakładach zlokalizowanych w 14 krajach, na 4 kontynentach. Boryszew jest notowany na GPW od 1996 r.
"W IV kw. będziemy odczuwali jeszcze wpływ zmian certyfikacji na rynku. Nie mamy precyzyjnych informacji, ale oczekuję, że produkcja [samochodów] w IV kw. będzie niższa od pierwotnie oczekiwanej" - powiedział Pyszkowski podczas konferencji prasowej.
Boryszew zakłada, że produkcja wróci do wyższych poziomów od nowego roku, co przełoży się na zamówienia dla spółek z jego grupy kapitałowej.
"Dzięki temu, że widzimy, iż certyfikacje zostały uzyskane, optymistycznie patrzymy na sprzedaż od początku 2019 r. - sprzedaż w OEM ruszyła, ale będziemy to widzieli raczej w I kw. 2019 r." - dodał członek zarządu.
Podkreślił, że grupa jest zaangażowana w tworzenie nowych narzędzi pod kątem nowych projekty zlecanych przez OEM (original equipment manufacturers, tj. producentów samochodów).
"Już w 2019 r. mamy w planach start produkcji seryjnej do samochodów elektrycznych" - wskazał też Pyszkowski.
W III kw. 2018 r. Boryszew odnotował spadek przychodów w segmencie motoryzacji, który wynikał głównie z jednorazowego zdarzenia rynkowego - od 1 września 2018 r. obowiązuje nowa procedura testowa do celów homologacji wielkości zużycia paliwa i emisji spalin (WLTP), której wpływ na przychody grupy w trzecim kwartale b.r. szacowany jest na poziomie 57 mln zł.
Grupa Boryszew jest jedną z największych grup przemysłowych w Polsce, specjalizującą się w produkcji komponentów do samochodów, przetwórstwie metali nieżelaznych oraz chemii przemysłowej. Zatrudnia ok. 10 tys. pracowników w ponad 30 zakładach zlokalizowanych w 14 krajach, na 4 kontynentach. Boryszew jest notowany na GPW od 1996 r.