W środę 27 stycznia Fiat Powertrain Technologies (FPT) i General Motors (GM) poinformowały o zachodzących zmianach w układzie właścicielskim w bielskiej fabryce Fiat-GM Powertrain Polska.
Obie strony podpisały w tym dniu wstępną umowę, na mocy FPT nabędzie od GM 50 proc. posiadanych udziałów w spółce.
Zmiany właścicielskie nie będą miały żadnego wpływu na bieżącą działalność produkcyjną fabryki w Bielsku-Białej. Dotychczasowa jednostka napędowa Turbo Diesel 1.3 SDE, będzie w dalszym ciągu produkowana zarówno do samochodów Fiata jak i GM.
Produkcja silnika rozpoczęła się w kwietniu 2003 r. Dwa lata później jednostka ta została nagrodzona tytułem "Silnik roku 2005" w konkursie "International Engine of the Year", w kategorii 1 do 1,4 litra pojemności. Silnik montowany jest w samochodach Grupy Fiat (Panda, 500, Punto, Mito, Musa/Idea, Ypsilon, Doblò) jak i Opla/Vauxhall (Agila, Corsa, Meriva, Astra i Combo).
Umowa, która ma zostać zamknięta w pierwszym kwartale 2010 r. musi uzyskać zgodę UOKiK.
FIAT-GM Powertrain Polska Sp. z o.o. została utworzona w 2000 r., na bazie istniejącego zakładu Fiat Auto Poland. Zakład działa w podstrefie Katowickiej SSE i posiada certyfikaty jakości: ISO/TS 16949:2002, ISO 14001:2005, BS OHSAS 18001:2007.