W I kwartale br. fabryki zlokalizowane w Polsce wyeksportowały łącznie 529 autobusów. To o 69 pojazdów mniej niż rok wcześniej (-11,53%).
Dodatkowo za granicę wysłaliśmy 12 trolejbusów, prawie 200 podwozi i 95 szkieletów konstrukcyjnych.
W zakresie pozycji poszczególnych producentów na eksportowej liście rankingowej to tutaj nie zanotowaliśmy większych zmian. Zdecydowanie prowadzi MAN, który wyeksportował w I kwartale 2012 roku 251 autobusów (+104 szt. / +70,74% w porównaniu analogicznego okresu 2011 r.). Drugie miejsce zajęło Volvo z wynikiem 145 pojazdów (-72 szt. / -33,17% w porównaniu analogicznego okresu 2011 r.) Na trzecim miejscu mamy zmianę - po I kwartale br. uplasowała się słupska fabryka Scania z rezultatem 70 autobusów (+2 szt. / +2,94%). Stawkę najważniejszych eksporterów zamyka polski Solaris Bus & Coach, który w ciągu tych trzech pierwszych miesięcy tego roku wysłał za granicę łącznie 39 autobusów i trolejbusów (- 98 szt. / - 71,01% w porównaniu analogicznego okresu 2011 r.). Listę polskich eksporterów autobusów w I kwartale br. zamykają firmy Kapena i CMS Auto.
W I kwartale 2012 roku liderem w klasyfikacji odbiorców były Niemcy (31% udziału) i Szwecja (18,15%). Trzecie miejsce zajęła - i jest to małe zaskoczenie - Dania z udziałem 6,7%.
Dodatkowo za granicę wysłaliśmy 12 trolejbusów, prawie 200 podwozi i 95 szkieletów konstrukcyjnych.
W zakresie pozycji poszczególnych producentów na eksportowej liście rankingowej to tutaj nie zanotowaliśmy większych zmian. Zdecydowanie prowadzi MAN, który wyeksportował w I kwartale 2012 roku 251 autobusów (+104 szt. / +70,74% w porównaniu analogicznego okresu 2011 r.). Drugie miejsce zajęło Volvo z wynikiem 145 pojazdów (-72 szt. / -33,17% w porównaniu analogicznego okresu 2011 r.) Na trzecim miejscu mamy zmianę - po I kwartale br. uplasowała się słupska fabryka Scania z rezultatem 70 autobusów (+2 szt. / +2,94%). Stawkę najważniejszych eksporterów zamyka polski Solaris Bus & Coach, który w ciągu tych trzech pierwszych miesięcy tego roku wysłał za granicę łącznie 39 autobusów i trolejbusów (- 98 szt. / - 71,01% w porównaniu analogicznego okresu 2011 r.). Listę polskich eksporterów autobusów w I kwartale br. zamykają firmy Kapena i CMS Auto.
W I kwartale 2012 roku liderem w klasyfikacji odbiorców były Niemcy (31% udziału) i Szwecja (18,15%). Trzecie miejsce zajęła - i jest to małe zaskoczenie - Dania z udziałem 6,7%.
Eksport autobusów z Polski w I kwartale 2012 r.
Producent | I kw. 2012 | proc. | I kw. 2011 |
MAN Bus Sp. z o.o. | 251 | 47,45 proc. | 147 |
Volvo Polska | 145 | 27,41 proc. | 217 |
Scania Production Słupsk | 70 | 13,23 proc. | 68 |
Solaris Bus & Coach | 27 | 5,10 proc. | 137 |
inni | 36 | 6,81 proc. | 29 |
RAZEM | 529 | 100 proc. | 568 |
Źródło: JMK analizy rynku transportowego |
Więcej w serwisie www.infobus.pl