15 czerwca w Krakowie odbyła się polska premiera najnowszej Lancii Ypsilon, która wytwarzana jest w tyskiej fabryce Fiata.
Auto po raz pierwszy występuje w wersji 5-drzwiowej. Gama jednostek napędowych obejmuje dwa silniki benzynowe - 69-konny 1.2 Fire EVO II i 85-konny 0.9 TwinAir (także w parze z półautomatyczną przekładnią DFN) oraz 95-konny turbodiesel 1.3 MultiJet II. Od września br. auto dostępne będzie także z silnikiem Fire 1.2 EVO II Bi-fuel (z instalacją LPG). Do standardowego wyposażenia całej gamy Lancii Ypsilon należy system przeciwdziałający blokowaniu się kół ABS z elektronicznym rozdziałem siły hamowania EBD i asystentem hamowania BAS, 4 lub 6 poduszek powietrznych oraz zaczepy mocowania fotelików dziecięcych ISOFIX.
Wyposażeniem seryjnym wszystkich silników Lancii Ypsilon jest stosowany już z powodzeniem w modelach Lancia Musa i Lancia Delta system Start&Stop, pozwalający na chwilowe zatrzymanie silnika w celu obniżenia zużycia paliwa i emisji dwutlenku węgla do atmosfery.
Po raz pierwszy w segmencie samochodów miejskich dostępne w Lancii Ypsilon są systemy: wspomagający parkowanie „Magic Parking”, infotainment „Blue&Me-TomTom LIVE, pomocy przy tankowaniu „Smart Fuel” oraz innowacyjny zestaw świateł głównych.
Ypsilon dostępny jest w trzech wersji wyposażenia (Silver, Gold i Platinum), 16 kolorów nadwozia (w tym 4 kombinacji dwutonowych), sześciu odmian wystroju wnętrza, trzech wzorów obręczy z lekkiego stopu oraz trzech silników z seryjnym systemem Start&Stop. W sumie model będzie dostępny w ponad 600 wariantów personalizacji pojazdu.
Lista wyposażenia wersji Silver obejmuje zdalne sterowanie zamka centralnego, regulację kolumny kierownicy w dwóch płaszczyznach, elektrycznie sterowane okna przednie, tylną kanapę dzieloną i składaną 50/50, fotel kierowcy z regulacją wysokości, 15-calowe obręcze stalowe, tapicerkę wnętrza z „technicznej” tkaniny z elektrycznie zgrzewanymi ściegami, odbiornik radiowy oraz elektrycznie ogrzewane okno tylne. Na wyposażenie bezpieczeństwa składają się systemy ABS z EBD, BAS, czołowe i boczne kurtyny powietrzne oraz zaczepy ISOFIX dla fotelika dziecięcego.
W wersji Gold nabywca otrzymuje dodatkowo klimatyzację manualną, radioodbiornik CD/MP3, elektrycznie sterowane lusterka zewnętrzne, skórzane obszycie koła kierownicy i skórzany mieszek selektora biegów, tapicerkę Castiglio.
Wersja Platinum oferuje ponadto sterowane elektrycznie okna tylne, lampy przeciwmgielne, 15-calowe obręcze ze stopu lekkiego oraz tapicerkę ze skóry.
Ceny poszczególnych wersji zaczynają się w Polsce od: 44,9 tys. zł (Silver), 48,9 tys. zł (Gold) i 54,9 tys. zł (Platinum).
Przedstawiciele koncern zapowiedzieli ekspansję Ypsilona poza tradycyjny rynek włoski. Dlatego w kampaniach reklamowych występują takie gwiazdy jak: Vincent Cassel, Carla Bruni czy Harrison Ford.
Auto po raz pierwszy występuje w wersji 5-drzwiowej. Gama jednostek napędowych obejmuje dwa silniki benzynowe - 69-konny 1.2 Fire EVO II i 85-konny 0.9 TwinAir (także w parze z półautomatyczną przekładnią DFN) oraz 95-konny turbodiesel 1.3 MultiJet II. Od września br. auto dostępne będzie także z silnikiem Fire 1.2 EVO II Bi-fuel (z instalacją LPG). Do standardowego wyposażenia całej gamy Lancii Ypsilon należy system przeciwdziałający blokowaniu się kół ABS z elektronicznym rozdziałem siły hamowania EBD i asystentem hamowania BAS, 4 lub 6 poduszek powietrznych oraz zaczepy mocowania fotelików dziecięcych ISOFIX.
Wyposażeniem seryjnym wszystkich silników Lancii Ypsilon jest stosowany już z powodzeniem w modelach Lancia Musa i Lancia Delta system Start&Stop, pozwalający na chwilowe zatrzymanie silnika w celu obniżenia zużycia paliwa i emisji dwutlenku węgla do atmosfery.
Ypsilon dostępny jest w trzech wersji wyposażenia (Silver, Gold i Platinum), 16 kolorów nadwozia (w tym 4 kombinacji dwutonowych), sześciu odmian wystroju wnętrza, trzech wzorów obręczy z lekkiego stopu oraz trzech silników z seryjnym systemem Start&Stop. W sumie model będzie dostępny w ponad 600 wariantów personalizacji pojazdu.
Lista wyposażenia wersji Silver obejmuje zdalne sterowanie zamka centralnego, regulację kolumny kierownicy w dwóch płaszczyznach, elektrycznie sterowane okna przednie, tylną kanapę dzieloną i składaną 50/50, fotel kierowcy z regulacją wysokości, 15-calowe obręcze stalowe, tapicerkę wnętrza z „technicznej” tkaniny z elektrycznie zgrzewanymi ściegami, odbiornik radiowy oraz elektrycznie ogrzewane okno tylne. Na wyposażenie bezpieczeństwa składają się systemy ABS z EBD, BAS, czołowe i boczne kurtyny powietrzne oraz zaczepy ISOFIX dla fotelika dziecięcego.
W wersji Gold nabywca otrzymuje dodatkowo klimatyzację manualną, radioodbiornik CD/MP3, elektrycznie sterowane lusterka zewnętrzne, skórzane obszycie koła kierownicy i skórzany mieszek selektora biegów, tapicerkę Castiglio.
Wersja Platinum oferuje ponadto sterowane elektrycznie okna tylne, lampy przeciwmgielne, 15-calowe obręcze ze stopu lekkiego oraz tapicerkę ze skóry.
Ceny poszczególnych wersji zaczynają się w Polsce od: 44,9 tys. zł (Silver), 48,9 tys. zł (Gold) i 54,9 tys. zł (Platinum).
Przedstawiciele koncern zapowiedzieli ekspansję Ypsilona poza tradycyjny rynek włoski. Dlatego w kampaniach reklamowych występują takie gwiazdy jak: Vincent Cassel, Carla Bruni czy Harrison Ford.