Do końca tego roku miał zakończyć się proces przejmowania przez chińską firmę BeijingWest Industries Group (BWI) działu zawieszeń od Delphi. Sprawa została jednak przyspieszona.
BeijingWest Industries Group (BWI) 2 listopada br. poinformowała oficjalnie o zakupie biznesu zawieszeń i hamulców Delphi.
W Polsce obejmuje ona zakład w Krośnie oraz inżynierów Centrum Technicznego w Krakowie związanych z biznesem zawieszeń.
Biznes zawieszeń i hamulców Delphi był wiodącym dostawcą podzespołów zawieszeń dla przemysłu motoryzacyjnego. Obecnie zatrudnia ok. 3000 pracowników w Stanach Zjednoczonych, Polsce, Chinach i Europie.
Uprzednio w całości w posiadaniu Delphi biznes zawieszeń i hamulców (obecnie BWI Group) włączając w to zakład w Krośnie będzie kontynuować to co do tej pory poprzedni właściciel grupy ustanowił, oraz na tej bazie będzie się rozwijać. Beijing West Industries jest ukierunkowany na globalny rozwój biznesu swoich linii produktu zawieszeń i hamulców.
Krośnieński zakład kontynuuje swoja dotychczasową działalność i dostarcza produkty do wszystkich swoich klientów. Wszyscy pracownicy zakładu w Krośnie zostali przejęci przez nowego właściciela na bazie przepisów Prawa Pracy obowiązujących w naszym kraju. Obecnie zakład zatrudnia ponad 1300 pracowników. Krośnieńska fabryka jest największym zakładem chińskiej grupy.
Obecna nazwa zakładu w Krośnie to: BWI Poland Technologies Sp z o.o. Oddział w Krośnie, ze swoją Polską siedzibą w Krakowie. Zakład produkuje amortyzatory do aut marki Ford, Fiat, Opel, Volvo, Audi czy BMW.
Poza Krosnem BWI zatrudnia ponad 200 inżynierów w krakowski Centrum Technicznym.
BeijingWest Industries Group to firma joint venture. Shougang Corporation, jeden z największych producentów stali w Chinach posiada 51 procent udziałów w BWI Group.
Rząd Pekinu okręgu Fangshan, jest właścicielem 25 procent i jest drugim co do wielkości inwestorem w BWI Group. Trzecim inwestorem jest Bao'an Investment Development Co Ltd, prywatna firma zarządzana przez Tempo Group. Tempo Group działa w Stanach Zjednoczonych od ponad dekady, sprzedając produkty na części zamienne dla przemysłu motoryzacyjnego. Ze swoim 24 procentowym udziałem, Bao'an jest głównym "graczem" jeżeli chodzi o zarządzanie operacyjne biznesu zawieszeń, uprzednio w posiadaniu Delphi.
Po sprzedaży działu zawieszeń zatrudnienie w Delphi Poland spadło do 4,2 tys. pracowników.