Ich celem jest poprawa jakości podkarpackiego szkolnictwa zawodowego, dostosowanie go do potrzeb lokalnego rynku pracy, wzbogacenie oferty edukacyjnej szkół w branży automotive i wzrost zatrudnienia absolwentów szkół prowadzących kształcenie zawodowe.
W konkursie oceniane są inicjatywy na rzecz rozwoju kapitału ludzkiego w firmach. Kryteria, które muszą spełnić projekty to m.in. kompleksowość i faktyczny wpływ na zwiększenie wiedzy lub umiejętności pracowników. Do tegorocznej edycji zgłoszono ponad 60 inicjatyw, najwięcej z branży IT, motoryzacji, turystyki oraz finansów.
Branża motoryzacyjna, która ma dla polskiej gospodarki strategiczne znaczenie, poszukuje pracowników o wysokich technicznych kwalifikacjach, którzy mogliby sprostać dynamicznym zmianom technologicznym w tym sektorze. Pilkington Automotive Poland prowadzi działania z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu od wielu lat, realizując wiele projektów edukacyjnych. Jednym z nich jest Podkarpacka Akademia Motoryzacji - Innowacyjne Szkolnictwo Zawodowe (PAMISZ) realizowana przez Pilkington Automotive Poland wraz z innymi firmy należącymi do Wschodniego Sojuszu Motoryzacyjnego. Bierze w niej udział kilkuset nauczycieli, instruktorów praktycznej nauki zawodu i uczniów z okolicznych szkół, prowadzących kształcenie zawodowe.
- Jako jeden z największych pracodawców w regionie chcemy mieć wpływy na jakość kształcenia przyszłych kadr i dostosowanie edukacji zawodowej do potrzeb nowoczesnego rynku pracy. Chcemy być pracodawcą pierwszego wyboru dla przyszłych pokoleń pracowników, zapewniając im dopasowaną pod biznes edukację
i dobry, stabilny start w dorosłe życie - mówi Ryszard Jania Prezes Zarządu Pilkington Automotive Poland.
Projekt oraz powiązane z nim wydarzenia towarzyszące, m.in. klasy patronackie i dni otwarte, znacząco poprawiły rozpoznawalność firmy i marki wśród uczniów, nauczycieli i rodziców oraz pozwoliły utrwalić wizerunek firmy działającej zgodnie z zasadami społecznej odpowiedzialności biznesu i reagującej na potrzeby lokalnej społeczności.
- Dla NSG Group jest to także szansa na obniżenie kosztów i skrócenie czasu rekrutacji oraz pozyskanie najlepszych pracowników, którzy posiadają wiedzę i odpowiednie przeszkolenie do wykonywania danego zawodu. To ostatnie znacząco obniża koszty szkolenia i skraca czas wdrażenia pracownika, ponieważ absolwent zna już materiały i technologię stosowaną w firmie - mówi Przemysław Gorazda, Kierownik ds. zarządzania zasobami ludzkimi w Pilkington Automotive Poland.
NSG Group od lat we wszystkich swoich oddziałach na terenie kraju prowadzi aktywne działania z obszaru społecznej odpowiedzialności biznesu, które prezentowane są m. in. w Raporcie Dobrych Praktyk Forum Odpowiedzialnego Biznesu. W ubiegłym roku firma została wyróżniona tytułem „Etycznej firmy roku” i uznana za „TOP Pracodawcę Polski Wschodniej”.