Przed dwoma tygodniami żerańską Fabrykę Samochodów Osobowych opuścił ostatni egzemplarz modelu Lanos. Warto więc pokusić się o krótkie podsumowanie produkcji tego auta w Polsce.
Montaż Lanosa z zestawów SKD w ówczesnym Daewoo-FSO rozpoczęto we październiku 1997 roku. W roku następnym uruchomiono produkcję tego modelu z wykorzystaniem ok. 60 proc. części i komponentów pochodzących od dostawców zlokalizowanych w Polsce. W kolejnych latach "polonizacja" tego modelu stopniowo rosła.
Przez 11 lat, do końca września 2008 roku, na Żeraniu zostało wyprodukowanych ponad 665 tys. egzemplarzy. W tym roku powstało niespełna 47 tys. sztuk Lanosa. Produkcję uzupełniały ponadto zestawy montażowe, które trafiały na rynek ukraiński. Właśnie dzięki temu rynkowi zbytu, auto zawdzięczało swoją "drugą młodości". i długi okres produkcji. Samochód od kilku lat należał bowiem do jednych z najlepiej sprzedających się modeli na Ukrainie.