Prognozy z początku roku stawiały sprawę jasno: koniec dopłat złomowych na Zachodzie, a w konsekwencji wyhamowanie reeksportu z polskich salonów może sprawić, że ubiegłoroczna sprzedaż, nieco ponad 300 tys. aut, skurczy się w tym roku o 16 - 17 proc.
Obawy potwierdził styczeń, w którym sprzedaż nowych aut spadła wobec grudnia o przeszło jedną dziesiątą. Ratunkiem dla importerów i dilerów miał być spodziewany wzrost sprzedaży dla firm, które przez kilkanaście miesięcy wstrzymywały zakupy. Wstępne wyniki marca pokazują, że ten scenariusz zaczyna się sprawdzać.
(...)
Marcowe ożywienie jest ważne, jednak zdaniem Wojciecha Drzewieckiego, szefa Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar, niewiadomych jest wiele. - W perspektywie jest likwidacja kratki. Może chwilowo zwiększyć popyt wśród najmniejszych firm, ale potem sprzedaż zacznie spadać - ostrzega.
Więcej w "Rzeczpospolitej".
Obawy potwierdził styczeń, w którym sprzedaż nowych aut spadła wobec grudnia o przeszło jedną dziesiątą. Ratunkiem dla importerów i dilerów miał być spodziewany wzrost sprzedaży dla firm, które przez kilkanaście miesięcy wstrzymywały zakupy. Wstępne wyniki marca pokazują, że ten scenariusz zaczyna się sprawdzać.
(...)
Marcowe ożywienie jest ważne, jednak zdaniem Wojciecha Drzewieckiego, szefa Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar, niewiadomych jest wiele. - W perspektywie jest likwidacja kratki. Może chwilowo zwiększyć popyt wśród najmniejszych firm, ale potem sprzedaż zacznie spadać - ostrzega.
Więcej w "Rzeczpospolitej".