Od przyszłego roku Remy Automotive likwiduje produkcję w zakładzie w Świdnicy. Związkowcy, których poinformowano o zwolnieniu ok. 230 z 360 pracowników w pierwszym kwartale przyszłego roku, dowiedzieli się, że przyczyną decyzji jest ogólnoświatowy kryzys.
Likwidacja produkcji w Świdnicy, podobnie jak zamkniętych w tym roku dwóch zakładów w Stanach Zjednoczonych, ma radykalnie obniżyć koszty koncernu.
- Proces wygaszania produkcji w świdnickich zakładach koncernu związany jest z konsolidacją biznesu Remy Automotive w Europie - tłumaczy Elżbieta Ulatowska-Waszkiewicz, szef pionu zasobów ludzkich w polskim oddziale firmy. - Zmuszają nas do tego procesy restrukturyzacyjne i konsolidacyjne.
Zdemontowane linie produkcyjne ze Świdnicy trafią do zakładów koncernu w Meksyku, Korei Południowej i na Węgrzech. - W Polsce koncern pozostawia centrum techniki i laboratorium we Wrocławiu oraz służby sprzedażowe - zaznacza Elżbieta Ulatowska-Waszkiewicz. - To w sumie około 130 pracowników.
Więcej w "Rzeczpospolitej".
Likwidacja produkcji w Świdnicy, podobnie jak zamkniętych w tym roku dwóch zakładów w Stanach Zjednoczonych, ma radykalnie obniżyć koszty koncernu.
- Proces wygaszania produkcji w świdnickich zakładach koncernu związany jest z konsolidacją biznesu Remy Automotive w Europie - tłumaczy Elżbieta Ulatowska-Waszkiewicz, szef pionu zasobów ludzkich w polskim oddziale firmy. - Zmuszają nas do tego procesy restrukturyzacyjne i konsolidacyjne.
Zdemontowane linie produkcyjne ze Świdnicy trafią do zakładów koncernu w Meksyku, Korei Południowej i na Węgrzech. - W Polsce koncern pozostawia centrum techniki i laboratorium we Wrocławiu oraz służby sprzedażowe - zaznacza Elżbieta Ulatowska-Waszkiewicz. - To w sumie około 130 pracowników.
Więcej w "Rzeczpospolitej".