Takoni
Stokvis Tapes
Galvanopartners
VIA
samarWyniki sprzedaży nowych samochodów w lutym tego roku są zaskakujące, ponieważ odnotowano wzrost - podaje IBRM Samar.

30 199 aut osobowych, które opuściły salony samochodowe oznacza wzrost w stosunku do poprzedniego miesiąca o 13,3%, a w stosunku do ubiegłego roku - wzrost o 7,2%. Biorąc pod uwagę fakt, iż luty jest miesiącem krótszym niż styczeń, wynik jest jeszcze lepszy. Uśredniona sprzedaż dzienna jest niemal o 19% wyższa niż w styczniu. Łącznie od początku roku sprzedaż nowych samochodów osobowych w Polsce wyniosła 56 859 sztuk, o 0,6% więcej niż rok wcześniej.

Liderem lutowej sprzedaży jest Fiat, który jako jedna z dwóch firm sprzedał ponad 3000 swoich aut. Wynik 3 221 sztuk jest o 14,3% większy niż uzyskany w styczniu i o ponad 21,0% większy niż rok wcześniej. Sprzedaż sumaryczna po dwóch miesiącach - 6 038 sztuk oznacza 16,7% wzrostu, co pozwoliło na umocnienie pozycji Fiata na polskim rynku i zwiększenie udziału z 9,2 do 10,6%.

Wiceliderem rynku jest obecnie Skoda, która sprzedała w lutym również więcej aut niż w poprzednim miesiącu (o 2,3%) czy przed rokiem (o 2,0%), jednak w ujęciu sumarycznym wynik 5 748 sprzedanych aut jest o 1,4% mniejszy niż w ubiegłym roku. Udział czeskiej marki w rynku zmniejszył się nieznacznie - z 10,3 do 10,1%.

Na trzecim miejscu listy najpopularniejszych producentów pozostał Opel. Samochody tej marki znalazły w lutym 2 486 nabywców, o 0,8% mniej niż przed miesiącem, ale o 4,9% więcej niż rok wcześniej. Sprzedaż skumulowana od początku roku wyniosła 4 992 auta, o 7,4% mniej niż przed rokiem, a udział Opla w polskim rynku wynosi obecnie 8,8% (rok wcześniej 9,5%).

Czwartą lokatę w rankingu zajmuje Toyota. Sprzedaż tegoroczna wyniosła 4 930 sztuk, co oznacza jeszcze dość dotkliwy spadek na przestrzeni roku - o 21,9%, jednak wynik sprzedaży w lutym – 3 118 aut, drugi rezultat miesięcznego zestawienia, wykazał imponujący, jeden z najwyższych w skali rynku wzrost w stosunku do stycznia - o 72,1%, a w porównaniu z ubiegłym rokiem - o 12,4%. Toyota stanowi obecnie 8,7% polskiego rynku.

Na piątym miejscu znalazł się po dwóch miesiącach Volkswagen, który sprzedał łącznie 4 754 auta, o 16,6% więcej niż przed rokiem. Takie wysokie tempo wzrostu pozwoliło na umocnienie marki na rynku na przestrzeni roku - udział zwiększył się z 7,2 do 8,4%. Miesięczny rezultat sprzedaży VW w wysokości 2 670 sztuk  jest o 28,1% większy niż uzyskany w poprzednim miesiącu i o 13,6% większy niż przed rokiem.

Więcej w serwisie Samaru.
0
Udostępniono
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Gotec Plastics Polska sp. z o.o.
MESH Works Inc.
ISRINGHAUSEN Sp. z o.o.
MV Center Systemy Wizyjne Sp z o.o.
GABEC
BARIBAL Group