4 grudnia 2009 r. z taśmy produkcyjnej tyskiej fabryki Isuzu Motors Polska Sp. z o.o. (ISPOL) zjedzie 2 milionowy silnik.
Ten imponujący wynik zbiega się z 10.rocznicą rozpoczęcia produkcji silników Diesla w Ispol-u.
Jubileusz ten stanowi dla Isuzu Motors Polska wielki powód do dumy i satysfakcji, umacnia Firmę w dążeniach do osiągnięcia pozycji lidera w sektorze silników Diesla, dbającego o środowisko naturalne oraz działającego na rzecz społeczności lokalnej. Jest to także okazja skłaniająca do podsumowania minionej dekady.
Budowa fabryki trwająca zaledwie 2 lata, zakończyła się spektakularnym jej otwarciem we wrześniu 1999 r. Tego samego roku nastąpiło uroczyste rozpoczęcie produkcji silników dla głównego klienta - Opla. Firma dostarcza silniki do Opli Corsa, Meriva, Combo, Astra, Zafira, a także przez pewien czas do Hondy Civic i łodzi motorowych Mercury MerCruiser.
W chwili obecnej uwaga Ispol skupiona jest na ścisłej współpracy z fabrykami Opel/Vauxhall w Gliwicach i Ellesmere Port (Wlk. Brytania), gdzie rozpoczęła się produkcja samochodów nowej generacji - Opel Astra IV. Samochody te wyposażone będą w wysokoprężne silniki z Tychów, które dzięki niskiemu zużyciu paliwa, niezawodności, wysokiej kulturze pracy oraz dbałości o środowisko naturalne plasują się w ścisłej czołówce najlepszych silników Diesla na świecie.
Ten imponujący wynik jest niekwestionowaną zasługą pracowników Isuzu Motors Polska, którzy przez wszystkie lata działalności Firmy udowodnili, że można na Nich polegać niezależnie od panującej w danym momencie koniunktury na rynkach lokalnych i światowych.
Isuzu Motors Polska jest spółką joint-venture z udziałem General Motors (60 proc.) i Isuzu Motors Limited (40 proc.). Fabryka posiada certyfikaty ISO/TS 16949:2009 i ISO 14001.