Takoni
Stokvis Tapes
VIA
Zaprojektowany z myślą o europejskich klientach Yaris Cross, który we wrześniu zadebiutuje na polskim rynku, dostępny jest z napędami znanymi z Yarisa czwartej generacji - benzynowym silnikiem TNGA o pojemności 1,5 l i mocy 125 KM oraz układem hybrydowym 1.5 o mocy 116 KM.

Podobnie jak dla Toyoty Yaris w wersji hatchback fabryka Toyoty w Wałbrzychu dostarcza do nowego modelu sześciobiegową skrzynię biegów oraz elektryczną przekładnię hybrydową. Zakład w Jelczu-Laskowicach wytwarza zaś 1,5-litrowy silnik benzynowy TNGA, który może stanowić samodzielną jednostkę napędową lub, wraz z przekładnią hybrydową z Wałbrzycha, tworzy elektryczny napęd hybrydowy. Według przewidywań dominującym napędem dla tego modelu będzie niskoemisyjny układ hybrydowy, co ułatwi Toyocie osiągnięcie do 2025 roku 90-procentowego udziału zelektryfikowanych samochodów w całkowitej sprzedaży marki.

- Rozpoczęcie produkcji Yarisa Cross to dla nas bardzo ważny moment. Ten model nie tylko wzmacnia konkurencyjność Toyoty, ale też wpisuje się w strategię wytwarzania samochodów lokalnie przy maksymalnym wykorzystaniu europejskich możliwości produkcyjnych, tak by do 2025 roku osiągnąć cel sprzedaży Toyoty w Europie na poziomie 1,5 miliona sztuk rocznie - podkreślił Marvin Cooke, wiceprezydent ds. produkcji Toyota Motor Europe.

Wraz z uruchomieniem w kwietniu b.r. produkcji przekładni hybrydowej do Yarisa i Yarisa Cross fabryka Toyoty w Wałbrzychu rozpoczęła również po raz pierwszy w historii produkcję silników elektrycznych MG1 stanowiących integralną część elektrycznej przekładni hybrydowej.

- Yaris, w tym nowa wersja SUV czyli Yaris Cross, to bardzo ważny samochód dla naszych polskich fabryk. Nakładem blisko miliarda złotych w Wałbrzychu uruchamiamy produkcję elektrycznych napędów hybrydowych do tego modelu na zupełnie nowych liniach produkcyjnych, w tym silników TNGA 1,5 l w wybudowanej od zera hali produkcyjnej. To nasz kolejny ważny krok w kierunku elektromobilności, co pozwala nam spokojnie patrzeć w przyszłość - podkreśla Dariusz Mikołajczak, prezes Toyota Motor Manufacturing Poland.

Po całkowitej rozbudowie obu fabryk w 2022 roku w polskich zakładach Toyoty w Wałbrzychu i Jelczu-Laskowicach funkcjonować będzie łącznie aż sześć linii produkcyjnych głównych podzespołów hybrydowych, w tym trzy linie elektrycznych przekładni hybrydowych oraz trzy linie silników zaprojektowanych w architekturze TNGA. Dodatkowo w roku 2020 w TMMP rozpoczął działalność Dział Testów i Oceny Napędów Hybrydowych, którego celem jest przyspieszenie procesu testowania napędów hybrydowych oraz lokalizacji produkcji komponentów hybrydowych w Europie. Wraz z obecnie realizowanymi projektami poziom inwestycji w obu zakładach do końca 2022 wzrośnie do prawie 6 miliardów złotych, możliwości produkcyjne do 1,65 miliona podzespołów rocznie a zatrudnienie do ponad 3000 osób. W związku z tymi projektami zakład w Wałbrzychu prowadzi intensywne działania rekrutacyjne zmierzające do zatrudnienia dodatkowo jeszcze ponad stu pracowników.
0
Udostępniono
Automotive CEE Day 2024
baza dostawcow

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Gebrueder Peitz Polska Sp. z o.o.
Pol-Technology Sp. z o.o.
Wirthwein Polska Sp. z o.o.
Gergonne Polska  Sp. z o.o.
 C.H. Erbslöh Polska Sp. z o.o.
QSense Sp. z o.o.