W tych dniach miały być ujawnione informacje o podziale modeli w fabrykach Fiat Chryser Automobiles w Europie - poinformowała Rzeczpospolita.
Wcześniej oczekiwano, że stanie się to już 31 maja, kiedy ówczesny dyrektor generalny FCA Sergio Marchionne przedstawiał w Turynie strategię na najbliższe 5 lat. Co stanie się teraz?
Strategia jest, ale nie ma jeszcze rozdzielonych modeli. Nieoficjalnie wiadomo, że auta droższe – takie jak Jeepy, Maserati czy Alfa Romeo będą produkowane we Włoszech, model Punto zniknie z rynku, a Tipo zostanie wycofany z rynków europejskich. Siłą napędową koncernu ma być marka Jeep, na silne wsparcie może liczyć także Alfa Romeo.
Strategia jest, ale nie ma jeszcze rozdzielonych modeli. Nieoficjalnie wiadomo, że auta droższe – takie jak Jeepy, Maserati czy Alfa Romeo będą produkowane we Włoszech, model Punto zniknie z rynku, a Tipo zostanie wycofany z rynków europejskich. Siłą napędową koncernu ma być marka Jeep, na silne wsparcie może liczyć także Alfa Romeo.
Ale też Fiat ma sukcesy w klasie najmniejszych aut. Fiat 500 jest liderem rynkowym w Europie (ponad 190 tys. sprzedanych aut w 2017 ), zaś na drugimi miejscu jest Panda (187 tys.). Dopiero na trzecim lokuje się VW Up!. W planach jest wersja 500 kombi. Ten model będzie miał również wersję elektryczną.