Przedsiębiorca Mazda Motor Logistics Europe Sp. z o.o. Oddział w Polsce, z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Mazda 6, model GJ, wyprodukowanych w Japonii i wyposażonych w hamulec postojowy typu mechanicznego (linka), może przedostawać się woda do zacisku hamulcowego.
Powoduje to korodowanie wałka siłownika, będącego częścią tylnego zacisku hamulcowego, oraz podwyższa opór przesuwny wałka. Skorodowany wałek siłownika może zakleszczyć się w obudowie zacisku hamulcowego, co w rezultacie może spowodować drgania hamulców podczas jazdy, a także zmniejszyć siłę utrzymującą zaciągnięty hamulec postojowy. Wystąpienie takiego zdarzenia skutkuje niespodziewanym toczeniem się pojazdu zaparkowanego na pochyłości, powodując ryzyko wypadku. Wada nie ma wpływu na prawidłowe działanie podstawowego hamulca nożnego.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest łącznie 5 370 pojazdów. Lista numerów VIN w załączniku.
Posiadacze pojazdów zostaną powiadomieni o konieczności umówienia się na wizytę w ASO Mazda w celu dokonania stosownej naprawy.
Powoduje to korodowanie wałka siłownika, będącego częścią tylnego zacisku hamulcowego, oraz podwyższa opór przesuwny wałka. Skorodowany wałek siłownika może zakleszczyć się w obudowie zacisku hamulcowego, co w rezultacie może spowodować drgania hamulców podczas jazdy, a także zmniejszyć siłę utrzymującą zaciągnięty hamulec postojowy. Wystąpienie takiego zdarzenia skutkuje niespodziewanym toczeniem się pojazdu zaparkowanego na pochyłości, powodując ryzyko wypadku. Wada nie ma wpływu na prawidłowe działanie podstawowego hamulca nożnego.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest łącznie 5 370 pojazdów. Lista numerów VIN w załączniku.
Posiadacze pojazdów zostaną powiadomieni o konieczności umówienia się na wizytę w ASO Mazda w celu dokonania stosownej naprawy.