9 października 2009 r. Volkswagen Motor Polska został zdobywcą prestiżowej europejskiej nagrody za doskonałe zarządzanie przyznanej przez Europejską Organizację Zarządzania Jakością (EFQM).
Prezes zarządu fabryki silników, Christian Bleiel, odebrał pod koniec września wyróżnienie podczas gali w Brukseli.
Nagroda jest wynikiem realizowanej od lat przez zarząd i pracowników idei ciągłego doskonalenia i dążenia do najwyższej jakości. Volkswagen Motor Polska z siedzibą w Polkowicach jest pierwszym polskim przedsiębiorstwem i pierwszym zakładem koncernu Volkswagena, który został wyróżniony tą prestiżową nagrodą. Przedsiębiorstwo zostało wyróżnione w kategorii Przywództwo i stałość celów.
Doświadczone jury uzasadniło wyróżnienie wzorcowym zaangażowaniem kierownictwa zakładu w realizację wyznaczonych celów. Mimo aktualnej sytuacji w gospodarce Volkswagen Motor Polska nadal potrafi osiągać dobre wyniki, co było możliwe poprzez konsekwentne unikanie marnotrawstwa i ciągłe doskonalenie, wsparte przez wysoko zmotywowanych i zaangażowanych pracowników. Dobre można zawsze ulepszyć - dlatego nadal będziemy mierzyć się z najlepszymi na świecie- powiedział Christian Bleiel.
Od lewej: Prezes zarządu Christian Bleiel, doradca ds. zarządzania jakością Dorota Bobik oraz dyrektor jakości Frank Rybarczyk |
Od wdrożenia modelu doskonałości EFQM w roku 2003 wyniki zakładu, takie, jak produktywność, wielkość produkcji i minimalizacja szkód wykazują pozytywne trendy, podobnie jak ocena przedsiębiorstwa w całości.
Przewodniczący NSZZ „Solidarność” w Polkowicach, Dariusz Dąbrowski, powiedział: Nagroda EFQM stanowi dla pracowników Volkswagen Motor Polska wyraz uznania dla naszych wieloletnich starań o uzyskiwanie wspaniałych wyników.
Model EFQM jest w Europie szeroko rozpowszechniony. Ta organizacja pożytku publicznego liczy ponad 600 członków - prywatnych i publicznych organizacji i przedsiębiorstw. Jednym z 14 założycieli tej organizacji jest Volkswagen AG.
Europejska Organizacja Zarządzania Jakością promuje za pomocą nagrody przyznawanej od roku 1992 rozpowszechnianie i stosowanie najlepszych praktyk (Best Practice) zgodnie z Modelem Doskonałości EFQM.
Model ten służy do oceny postępu organizacji zmierzającej w kierunku doskonałości, co ma odzwierciedlenie w nadzwyczajnym zarządzaniu organizacją i osiąganych wynikach. Zgodnie z główną zasadą tego modelu należy angażować wszystkich pracowników w ciągły proces doskonalenia.