Ponad 120 kilometrów w trybie wyłącznie elektrycznym może przejechać Volkswagen Caddy w wersji hybrydowej, którego budowa rozpoczęła się w zakładzie w Poznaniu.
- Produkcja modeli hybrydowych wymagała od nas dostosowania linii produkcyjnych szczególnie w obszarze budowy karoserii i montażu, ale przede wszystkim inwestycji w rozwój kompetencji naszych pracowników. Dzięki temu jesteśmy lepiej przygotowani do wyzwań, jakie stoją obecnie przed branżą motoryzacyjną - podkreśla Stefanie Hegels, prezeska Volkswagen Poznań.
Volkswagen Caddy to jeden z liderów w swoim segmencie. Od ponad 20 lat jest produkowany wyłącznie w zakładzie Volkswagena w Poznaniu, skąd trafia na rynki całego świata. Tylko w zeszłym roku z fabryki w stolicy Wielkopolski wyjechało prawie 87 tysięcy modeli Caddy 5.
Caddy PHEV: do miasta i na dłuższe trasy
Do tej pory Caddy był dostępny w wersji z silnikiem benzynowym i wysokoprężnym. Teraz to się zmieniło. Pierwsze modele Caddy (PHEV: skrót od Plug-In-Hybrid Electric Vehicle) zjechały właśnie z linii produkcyjnej poznańskiego zakładu. "Produkcja wariantu hybrydowego Caddy wzbogaca nasze portfolio" mówi Stefanie Hegels, prezeska spółki Volkswagen Poznań. "Dzięki zróżnicowanym produktom odpowiadamy na bieżące potrzeby rynku."
Caddy eHybrid, ma moc 110 KW, która pochodzi z silnika spalinowego i elektrycznego. Dzięki pojemności użytkowej akumulatora wynoszącej 19,7 kWh, Caddy na napędzie wyłącznie elektrycznym przejedzie nawet 122 km. To oznacza, że w ruchu miejskim może poruszać się dzięki silnikowi elektrycznemu, który umożliwia bezemisyjną jazdę i jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla środowiska. Z kolei jazdę w dłuższe trasy zapewnia silnik spalinowy - 1,5-litrowy TSI.
Modele hybrydowe dostępne są w wariancie osobowym oraz dostawczym zarówno z klasycznym rozstawem osi (wersja 5 miejscowa) oraz w wariancie Maxi z długim rozstawem osi (wersja z 7 miejscami). Wszystkie wersje Caddy wyposażone zostały również w nowe systemy wsparcia kierowcy. Wersje Cargo wzbogacono o dodatkowe systemy (dostępne już wcześniej w wersjach osobowych), m.in. boczne i kurtynowe poduszki powietrzne, kamerę wielofunkcyjną, asystenta pasa ruchu i asystenta jazdy umożliwiającego monitorowanie ruchu pieszych i rowerzystów.
Rozbudowana linia produkcyjna i nowe kompetencje pracowników
W związku z produkcją Caddy eHybrid w zakładzie w Poznaniu wprowadzono szereg nowych rozwiązań. Przykładowo w obszarze budowy karoserii zintegrowano 20 nowych robotów i rozbudowano 22 stacje, wdrożono też m. in. technologię wycinania plazmowego. To wszystko przyczyniło się do dalszej automatyzacji i usprawnienia produkcji. Zmiany dotknęły też obszar lakierni, gdzie dostosowano procesy, by sprostać wymaganiom związanym z produkcją pojazdów hybrydowych.
Znacznie rozbudowano również linię produkcyjną w obszarze montażu i linię podmontażu układu napędowego, co przełożyło się na zwiększenie wydajności. - Zakład został również dostosowany do budowy aut elektrycznych w zakresie ochrony przeciwpożarowej, co zapewnia bezpieczeństwo pracowników i infrastruktury. Te wszystkie zmiany pozwalają nam obecnie na produkcję nowoczesnych i ekologicznych samochodów - podkreśla Marcin Kanturski, dyrektor produkcji w zakładzie Volkswagena w Poznaniu.
Co ważne, budowa aut hybrydowych wymagała również nabycia nowych kompetencji przez pracowników. Szkolenia dotyczyły m. in. systemów asystenckich, budowy baterii, czy elektromobilności. Łącznie w szkoleniach związanych z produkcją Caddy eHybrid odnotowano ponad 9 tysięcy uczestnictw. Większość z nich została przeprowadzona przez trenerów Akademii Volkswagen Poznań i była prowadzona w Centrum Szkoleniowo – Treningowym Volkswagen Poznań.
Polska
W Poznaniu rozpoczęła się seryjna produkcja hybrydowego Caddy
- Szczegóły
- Autor: VW Poznań