Według danych Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego (PZPO) po trzech kwartałach 2017 roku producenci i importerzy opon w Polsce odnotowali wzrost sprzedaży w segmencie samochodów osobowych o 6%, rośnie także wolumen sprzedanych opon do SUV (+5%).
Nadal popularne są opony sezonowe – dynamika wyniosła +2% w sektorze opon letnich i +8% w ogumieniu zimowym. Zauważalny jest znaczący wzrost sprzedaży opon całorocznych – aż o 37%.
„Wzrosty sprzedaży opon to pozytywna informacja – jest ona potwierdzeniem rosnącej świadomości wpływu jakości ogumienia na bezpieczeństwo jazdy. Mamy coraz więcej dobrych dróg i coraz lepsze samochody, dlatego kierowcy mogą łatwo samo się przekonać o różnicach między dobrym i kiepskim ogumieniem. Z pewnością opony nieużywane – nawet wyprodukowane kilka lat temu, pod warunkiem właściwego przechowywania – są znacznie lepsze, niż używane. Kierowca nie zna historii używanej opony – czy ma ona niebezpieczne uszkodzenia wewnętrzne – i nie ma jak tego sprawdzić. Kupno opony używanej to ruletka na drodze. Widać także znaczący wzrost popularności opon całorocznych – należy jednak zawsze wybierać opony z homologacją zimową, czyli posiadające tzw. symbol alpejski – płatek śniegu na tle góry. Samodzielnie występujący M+S bez symbolu alpejskiego oznacza, że taka opona nie jest ani oponą zimową, ani całoroczną, gdyż nie otrzymała homologacji zimowej” – podkreśla Piotr Sarnecki, dyrektor generalny Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego (PZPO).
Europejski rynek opon kontynuuje trendy obserwowane od początku roku:
Nadal popularne są opony sezonowe – dynamika wyniosła +2% w sektorze opon letnich i +8% w ogumieniu zimowym. Zauważalny jest znaczący wzrost sprzedaży opon całorocznych – aż o 37%.
„Wzrosty sprzedaży opon to pozytywna informacja – jest ona potwierdzeniem rosnącej świadomości wpływu jakości ogumienia na bezpieczeństwo jazdy. Mamy coraz więcej dobrych dróg i coraz lepsze samochody, dlatego kierowcy mogą łatwo samo się przekonać o różnicach między dobrym i kiepskim ogumieniem. Z pewnością opony nieużywane – nawet wyprodukowane kilka lat temu, pod warunkiem właściwego przechowywania – są znacznie lepsze, niż używane. Kierowca nie zna historii używanej opony – czy ma ona niebezpieczne uszkodzenia wewnętrzne – i nie ma jak tego sprawdzić. Kupno opony używanej to ruletka na drodze. Widać także znaczący wzrost popularności opon całorocznych – należy jednak zawsze wybierać opony z homologacją zimową, czyli posiadające tzw. symbol alpejski – płatek śniegu na tle góry. Samodzielnie występujący M+S bez symbolu alpejskiego oznacza, że taka opona nie jest ani oponą zimową, ani całoroczną, gdyż nie otrzymała homologacji zimowej” – podkreśla Piotr Sarnecki, dyrektor generalny Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego (PZPO).
Europejski rynek opon kontynuuje trendy obserwowane od początku roku:
- -1% do samochodów osobowych
- +2% do samochodów ciężarowych
- -9% do samochodów rolniczych
- +3% do skuterów i motocykli