22-milionowy pojazd opuścił linię produkcyjną ŠKODY w Pekinie. Egzemplarz, który zamyka tę okrągłą liczbę to KODIAQ GT w kolorze Velvet Red, dostępny wyłącznie na chińskim rynku.
Model został zaprezentowany podczas „Dnia ŠKODY”, który odbył się tuż przed targami Auto Shanghai.
- ŠKODA rozwija się bardzo dynamicznie. W ciągu ostatnich pięciu lat sprzedaliśmy ponad jedną czwartą wszystkich pojazdów wyprodukowanych w historii naszej firmy. Przekroczenie 22 milionów wyprodukowanych samochodów to kolejny kamień milowy, który motywuje nas do konsekwentnego kontynuowania tego wzrostu, poprzez m.in.: wprowadzenie na rynek ponad 30 nowych modeli do końca 2022 r. w ramach naszej ofensywy produktowej. Chiny odegrają w tym kluczową rolę, ponieważ tutejszy rynek rozwija się niezwykle prężnie, a nasza atrakcyjna oferta, jak również pełna zaufania współpraca z wieloletnim partnerem joint venture, SAIC VOLKSWAGEN, to fundamenty tego sukcesu - komentuje Bernhard Maier, Prezes ŠKODA AUTO.
22-milionowy KODIAQ GT, który jest flagowym modelem marki na chińskim rynku i został stworzony w odpowiedzi na tamtejsze potrzeby, został wyprodukowany w fabryce SAIC VOLKSWAGEN w Changsha.
- W ramach naszej strategii rozwoju wykorzystujemy międzynarodowe i wydajne możliwości produkcji. Obecnie produkujemy w 16 zakładach na terenie dziewięciu krajów. Fakt, że nasz 22-milionowy pojazd został wyprodukowany w Chinach, jest również dowodem udanej internacjonalizacji marki ŠKODA - dodaje Michael Oeljeklaus, Członek zarządu ŠKODA AUTO ds. Produkcji i logistyki.
Dynamiczny rozwój na chińskim rynku
Historia marki na chińskim rynku sięga 1936 roku. ŠKODA miała tam wówczas pięć punktów dealerskich. Marka weszła ponownie na chiński rynek w 2007 roku, rozpoczynając produkcję modelu OCTAVIA we współpracy z SAIC Volkswagen. Od trzech lat ŠKODA rozwija swoją pozycję i zwiększa obecność w Państwie Środka. Podczas wizyty chińskiego prezydenta Xi Jinpinga w Czechach, w marcu 2016 r. reprezentanci Volkswagen, SAIC Motor Corporation Limited i ŠKODA AUTO podpisali memorandum, które przewiduje pięcioletni plan inwestycyjny o wartości 2 miliardów euro. Celem jest rozszerzenie obecnej gamy modeli, m.in.: o pojazdy z alternatywnymi systemami napędowymi i kolejne SUV-y. ŠKODA dostarcza w Chinach ponad 300 000 samochodów rocznie. Marka zamknęła 2018 rok notując wzrost o 4,9 proc. w stosunku do roku 2017.