Wyniki na poszczególnych, kluczowych rynkach były jednak bardzo zróżnicowane. Podczas gdy sprzedaż w Europie znacząco wzrosła (+33,1 procent), w Ameryce Północnej (-13,8 procent) i w Chinach (-3,3 procent) w porównaniu z rokiem ubiegłym spadła. Począwszy od początku tego roku, koncern z Ingolstadt dostarczył klientom na całym świecie 1 357 100 samochodów segmentu premium, redukując tym samym skumulowaną stratę do 3,6 procent.
„Dzięki naszej szerokiej gamie modelowej konsekwentnie spełniamy życzenia naszych klientów i pokazujemy charyzmę naszej marki. Kolejne nowe modele, takie jak Q3 Sportback, mają zostać wprowadzone na rynek pod koniec roku, co jeszcze bardziej wzmocni i odmłodzi gamę naszych produktów” - mówi Hildegard Wortmann, szefowa marketingu i sprzedaży AUDI AG. - Ta perspektywa rysuje przed nami dobre prognozy na ostatni kwartał 2019 r. -.
Pomimo tego, że sprzedaż na rynku chińskim spadła o 3,3 procent w porównaniu z wrześniem roku ubiegłego, ogólny bilans handlowy jest tam dodatni. W okresie od stycznia do końca września br., Audi dostarczyło do rąk chińskich klientów 491 040 nowych samochodów, ustanawiając w ten sposób nowy punkt odniesienia. Jeszcze przed końcem tego roku w Państwie Środka zadebiutują zupełnie nowe modele Audi, takie jak produkowane tylko w Chinach i przeznaczone wyłącznie na tamtejszy rynek w pełni elektryczne Audi Q2 L e-tron, a także Audi e-tron i Audi Q8.
We wrześniu 2018 r., ograniczenia w portfelu sprzedażowym wynikające z przejścia na cykl testowy WLTP oraz trudny scenariusz uruchamiania i zaprzestania produkcji wybranych wersji modelowych prowadzony w ramach inicjatywy modelowej Audi, miały niekorzystny wpływ na dostawy w Europie. W tym roku prawie wszystkie warianty modelowe zostały homologowane zgodnie z rozszerzonym cyklem testowym WLTP Second Act i są już dostępne w konfiguratorze. We wrześniu dostawy na Starym Kontynencie wzrosły o 33,1 procent, do około 49 550 sztuk. Audi zajmuje silną pozycję w Europie, szczególnie w sektorze klientów indywidualnych i flotowych. Łączna sprzedaż jest jednak cały czas o 3,4 procent niższa niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. W Niemczech, w ubiegłym miesiącu cztery pierścienie sprzedały 14 649 nowych samochodów (+113,4%), przy czym łączne dostawy od stycznia były tylko o 1,4 procent niższe w stosunku do roku poprzedniego. We wrześniu w Europie na wysokim poziomie utrzymywało się zainteresowanie nowym Audi Q3. Nowy model wygenerował duży wzrost sprzedaży w takich krajach jak Włochy (+171,0 procent do 832 sztuk), Hiszpania (+149,1 procent do 436 sztuk) i Francja (+144,1 procent do 542 sztuk).
W ogólnoeuropejski trend wzrostu sprzedaży Audi wpisuje się także Polska. We wrześniu 2019 w naszym kraju zarejestrowano 738 egzemplarzy nowych samochodów z czterema pierścieniami w logo. To o 14,42 procent więcej niż we wrześniu 2018. (2018: 645 sztuk). Skumulowany od początku roku wynik sprzedaży Audi na polskim rynku to 9977 samochodów - o 13,6 procent mniej niż w okresie od stycznia do września 2018 (I - IX 2018: 11 556 aut).
Sprzedaż w Ameryce Północnej wyniosła we wrześniu ok. 20 600 egzemplarzy i była niższa w stosunku do ubiegłorocznej o 13,8 procent. Łącznie rynek północnoamerykański zamknął pierwszych dziewięć miesięcy tego roku wynikiem 192 450 sprzedanych samochodów. To mniej o 7,2 procent w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego. Kanada we wrześniu po raz kolejny odnotowała wzrost popytu. Sprzedając na tamtejszym rynku 3453 nowe samochody, cztery pierścienie przekroczyły wynik z września 2018 o 5,3 procent. Natomiast w Stanach Zjednoczonych sprzedano 16 130 nowych Audi – mniej o 16,6 procent. Niemniej jednak dużym powodzeniem na tamtejszym rynku cieszyło się we wrześniu nowe Audi Q3, które sprzedano w ilości 1820 egzemplarzy (+57,6 procent). Rozpatrując czas od początku roku, duże wzrosty w USA notują też modele klasy wyższej: Audi A6 (+128 procent), Audi A7 (+108 procent) i Audi A8 (+161 procent). Od stycznia, klienci ze Stanów Zjednoczonych kupili 158 471 egzemplarzy wszystkich modeli Audi, co niestety oznacza spadek o 5,3 procent w stosunku do września 2018.
Świat
Audi: sprzedaż we wrześniu 2019 r. nowych samochodów na całym świecie wzrosła o 4,5 procent
- Szczegóły
- Autor: Audi
Cztery pierścienie zamknęły wrzesień wynikami sprzedaży o 4,5 procent lepszymi niż wrzesień 2018. W ubiegłym miesiącu koncern dostarczył do klientów 145 400 nowych samochodów.