Koncern DuPont poinformował o wynikach finansowych IV kwartale zeszłego roku oraz przedstawił prognozę na 2010 r.
?W całej naszej organizacji udało się osiągnąć cele założone na rok 2009? podsumowała Ellen Kullman, DuPont CEO. ?W roku 2010 nasza pozycja wzmocni się jeszcze bardziej - oprzemy się na naszych osiągnięciach z roku 2009 koncentrując się na wzroście sprzedaży przez dostarczanie innowacji wypływających z potrzeb rynku oraz przez naszą przewagę operacyjną. Jesteśmy w drodze do realizacji naszego celu - 10 proc. rokrocznego wzrostu sprzedaży oraz 20 proc. rokrocznego wzrostu zysków do 2012?.
Skonsolidowana sprzedaż i przychód netto (wartości globalne)
Skonsolidowana sprzedaż netto w IV kwartale 2009 r. w wysokości 6,4 mld USD była wyższa o 10 proc. w stosunku do roku ubiegłego, co wynikło z 10% wzrostu wielkości sprzedaży, lokalnych cen niższych o 3 proc., dodatniego wpływu różnic kursowych na poziomie 4 proc. i 1 proc. spadku z uwagi na zmiany asortymentowe. Zysk netto DuPont w IV kwartale wyniósł 441 mln USD (rok wcześniej - 629 mln USD straty). Zysk netto po wyłączeniu zdarzeń nadzwyczajnych wyniósł wyniósł 402 mln USD (rok wcześniej - strata w wysokości 249 mln USD). Poprawa wyniku wiąże się ze znacznie wyższą sprzedażą, obniżeniem kosztów zmiennych i pozytywnym wpływem różnic kursowych.
Prognoza
DuPont utrzymuje swój cel rokorocznego wzrostu zysków na poziomie 20 proc. w latach 2009-2012 oraz cel na rok 2010 w postaci poziomu przepływów gotówkowych wyższych o 1,5 mld USD, który został ogłoszony w listopadzie 2009 r. DuPont zwiększył dzisiaj prognozowany przedział zysku na akcję do 2,15 USD - 2,45 USD (w porównaniu do wcześniejszej prognozy w przedziale 2,10 USD - 2,40 USD). ?W roku 2010 będziemy kontynować impet jaki uzyskaliśmy dzięki naszej stanowczej polityce redukcji kosztów i generowania gotówki? podkreśliła Kullman. ?Jesteśmy przekonani, że nasze wyniki w 2010 będą zgodne z prognozą - opieramy te przekonania na poprawie warunków gospodarczych i dobrej pozycji rynkowej. Każdy z naszych działów ma jasne i klarowne cele. Nasi liderzy rozumieją swoją odpowiedzialność, a nasi pracownicy są przygotowani do osiągnięcia celów na 2010 r.?