Takoni
Stokvis Tapes
VIA
Galvanopartners

Spis treści

Wszystkie działania, podjęte w celu adaptacji modelu do potrzeb rynku Ameryki Północnej.

Dostosowany do wymagań amerykańskich dróg, Fiat 500 szczyci się nowoczesnym stylem, doskonałymi wykończeniem, idealnymi do poruszania się po mieście proporcjami i ponadczasowymi wartościami. W szczególności, w „amerykańskim” modelu dokonano następujących zmian:

  • w celu zwiększenia wytrzymałości, przeprojektowano strukturę karoserii,
  • zawieszenie zostało przeprojektowane uwzględniając realia rynku w USA tak, aby zachować zwrotność Fiata 500 i jednocześnie zapewnić komfort i ciszę w kabinie, zwłaszcza podczas długich podróży autostradą,
  • zastosowano ponad 20 zmian/integracji z elementami karoserii tak, aby zmniejszyć hałas i drgania,
  • wprowadzono nowy system ABS (Anti-Lock Braking System) z przeprojektowanymi przednimi zaciskami, które zapewniają optymalne parametry hamowania,
  • zwiększono pojemność zbiornika paliwa do 10,5 gal.,
  • ulepszono system klimatyzacji, dostosowując go nawet do ekstremalnych warunków panujących w Ameryce Północnej,
  • przeprojektowano siedzenie kierowcy i pasażera, w zakresie podłokietników i zagłówków tak, aby zwiększyć komfort podczas jazdy, zwłaszcza na długich dystansach,
  • nowe przednie siedzenia wyposażono w system „Easy entry”,
  • zastosowano nowe przyciski sterujące przy kierownicy oraz nową kalibrację siły wspomagania układu kierowniczego w celu zoptymalizowania i zwiększenia stabilności podczas jazdy na autostradzie (szczególnie w przypadku bocznych powiewów wiatru),
Zainstalowano nowe urządzenia audio BOSE® Energy Efficient Series z sześcioma głośnikami i doskonałej jakości głośnikiem niskotonowym

Innowacyjne i ekologiczne jednostki napędowe
W odpowiedzi na zapotrzebowania amerykańskiego rynku, Fiat 500 posiada czterocylindrowy silnik w układzie rzędowym o pojemności 1, 4 l., wyposażony w innowacyjną technologię MultiAir opracowaną i opatentowaną przez FPT – Fiat Powertrain Technologies, która gwarantuje doskonałe parametry w zakresie mocy i zużycia paliwa. W porównaniu z innymi silnikami pozbawionymi tego systemu, technologia MultiAir aż o 10% zmniejsza zużycie paliwa i poziom emisji CO2, zwiększając jednocześnie o 10% moc. Technologia ta wyróżniona została nagrodą "Best of What's New in 2010" przyznawaną przez czasopismo Popular Science. Wyróżnienie to przyznawane jest produktom i awangardowym technologiom, które są znaczącym krokiem naprzód w danej kategorii. Silnik jest idealnie dopasowany do lekkiego Fiata 500 oraz jego wymiarów, typowych dla kategorii aut miejskich i osiąga moc 101 KM (75 KW) przy 6500 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 133 Nm. przy 4000 obr./min.

Dla potrzeb północnoamerykańskiego rynku, silnik 1.4 MultiAir może być połączony z dwoma mocnymi i niezawodnymi skrzyniami biegów zaprojektowanymi specjalnie po to aby zapewnić większą wydajność oraz przyjemność z jazdy. Tylko w Stanach Zjednoczonych, dostępna jest nowa automatyczna sześciobiegowa skrzynia biegów, która zapewnia płynną zmianę biegów i duże oszczędności paliwa. Funkcja skrzyni biegów „Auto Stiuk” pozwala również na ręczną zmianę biegów. Po wybraniu trybu Sport, za pomocą przycisku na desce rozdzielczej, program zmiany biegów oraz siła wspomagania układu kierowniczego zostają dostosowane automatycznie do bardziej sportowej jazdy. Również druga skrzynia biegów – manualna, pięciobiegowa – wyposażona jest w nowe, dostępne tylko na rynku USA, przełożenia przekładni, zapewniające mniejsze zużycie paliwa i lepsze przyśpieszenie. Ta skrzynia biegów seryjnie wyposażona jest w nowe hydrauliczne, samoregulujące sprzęgło, które pozwala na wywieranie tego samego nacisku na pedał sprzęgła przez cały okres eksploatacyjny, co gwarantuje funkcjonowanie niewymagające konserwacji. Wybierając tryb Sport z ręczną skrzynią biegów, zwiększa się czułość pedału przyspieszenia i maleje siła wspomagania układu kierowniczego, sprawiając, że jazda staje się bardziej emocjonująca.

Trzy ekskluzywne wyposażenia popularnego modelu
W Stanach Zjednoczonych nowy Fiat 500 dostępny jest w trzech wersjach wyposażenia: Pop, Sport i Lounge. Wersja Pop, przeznaczona dla tych, którzy poszukują włoskiego stylu, wydajności i indywidualności, oferuje: manualną skrzynię biegów, 15-calowe felgi z chromowanymi elementami, opony „całosezonowe”, siedem seryjnie montowanych poduszek powietrznych, klimatyzację, radio CD/MP3 z dodatkowym wejściem audio, elektryczne podnośniki szyb, centralny zamek, elektrycznie ogrzewane lusterka, tempomat i EVIC (Electronic Vehicle Information Center – Elektroniczne Centrum Informacyjne Pojazdu) skonfigurowany z komputerem pokładowym, wskaźnik średniej oszczędności paliwa oraz system monitorujący ciśnienie w oponach (TPM).

Dla miłośników włoskiego stylu, sportowego zawieszenia i bogatej gamy akcesoriów, nowy Fiat 500 Sport proponuje: zmodyfikowane sprężyny zawieszenia, zmieniona charakterystyka amortyzatorów, inną kalibrację układu kierowniczego i zmienioną konstrukcję układu wydechowego. Wersja Sport posiada również ręczną skrzynię biegów i dodatkowo w stosunku do wyposażenia Pop, charakterystyczne paski z przodu i tyłu samochodu oraz powiększoną kratkę wlotu powietrza w kształcie plastra miodu.

Prócz 16-calowych obręczy kół ze stopów lekkich z wewnętrznymi częściami lakierowanymi w kolorze szarym - Mineral Gray i oponami „całosezonowymi”, Fiat 500 wyposażony jest również w zmodyfikowane listwy boczne i spojler dachowy zamontowany na klapie bagażnika, dla podkreślenia sportowego charakteru samochodu. Dzieło wieńczą zaciski hamulców przednich polakierowane na kolor czerwony - Performance Red i połączone ze sportowym zawieszeniem, chromowaną końcówką układu wydechowego i światłami przeciwmgielnymi. Kabina nowego Fiata 500 Sport charakteryzuje się sportowymi fotelami, doskonale wpasowanymi w wystrój wnętrza w kolorze szary/czarny. Ponadto we wnętrzu znajdują się: system audio BOSE® Energy Efficient Series z sześcioma głośnikami i głośnikiem niskotonowym, skórzana kierownica z przyciskami sterowania audio, system Blue&Me z wejściem USB i funkcją iPod.

I na koniec, dla tych, którzy pragną posiadać Fiata 500, który odzwierciedlałby ich modny styl życia, dostępna jest  wersja Lounge, która w stosunku do wersji Pop, jest bogatsza o: nową automatyczną, sześciobiegową skrzynię biegów z możliwością ręcznej zmiany biegów, chromowane elementy nadwozia w tym chromowane obramowania lusterek, światła przeciwmgielne, szklany dach, 15-calowe obręcze kół ze stopów lekkich z oponami „całosezonowymi”, siedzenia obite wysokiej jakości materiałem, skórzaną kierownicę z przyciskami sterowania audio, radio SIRIUS Satellite, urządzenie audio ® Energy Efficient Series z sześcioma głośnikami i doskonałej jakości głośnikiem niskotonowym, alarm antywłamaniowy, system Blue&Me z wejściem USB i funkcją iPod.
0
Udostępniono

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

GREG-PLAST
ABC Colorex Sp. z o.o.
Sigfox Poland Sp. z o.o.
BWI Poland Technologies Sp. z o.o.
item Polska Sp. z o. o.
Galwanizer Sp. z o.o.