Ford Motor Co poinformował w poniedziałek, dzień przed planowanych przedstawieniem planu ratunkowego, że może sprzedawać markę Volvo, ostatnią ze swoich europejskich spółek jedynego pozostałego europejskich marek.
Może to nastąpić za kilka miesięcy. Ford nabył Volvo w 1999 r. za 6,4 mld dolarów i na koniec zeszłego roku mark ta była wyceniana na podobną sumę.
Utrata szwedzkiego producenta samochodów oznaczałaby dla Forda cofnięcia o dwie dekady strategii dywersyfikacji poprzez zakup luksusowych marek europejskich.
Także w poniedziałek rząd Szwecji poinformował, że nie udzieli bezpośredniej pomocy Volvo jak i czy Saabowi, należącemu do GM, ponieważ przepisy Unii Europejskiej zakazują takich działań.
Może to nastąpić za kilka miesięcy. Ford nabył Volvo w 1999 r. za 6,4 mld dolarów i na koniec zeszłego roku mark ta była wyceniana na podobną sumę.
Utrata szwedzkiego producenta samochodów oznaczałaby dla Forda cofnięcia o dwie dekady strategii dywersyfikacji poprzez zakup luksusowych marek europejskich.
Także w poniedziałek rząd Szwecji poinformował, że nie udzieli bezpośredniej pomocy Volvo jak i czy Saabowi, należącemu do GM, ponieważ przepisy Unii Europejskiej zakazują takich działań.