Grupa Renault za pierwszy kwartał osiągnęła obroty na poziomie 12,527 miliarda euro, czyli o 4,8 proc. mniej niż w tym samym okresie ubiegłego roku.
Liczba nowo zarejestrowanych samochodów Grupy spadła o 5,6 proc. do poziomu 908 348 samochodów, przy ogólnym spadku o 7,2 proc. na rynku światowym. Bez uwzględnienia różnic kursowych i zmian zakresu konsolidacji spadek wyniósł 2,7 proc. Grupa utrzymuje cele na ten rok. Światowa sprzedaż samochodów osobowych i dostawczych Grupy Renault spadła o 5,6 proc. przy jednoczesnym ogólnym spadku na rynku o 7,2 proc. Grupa utrzymała udział w rynku 4,1 proc., co oznacza wzrost o 0,1 punktu.
W Europie sprzedaż Grupy wzrosła o 2 proc. pomimo ogólnego spadku o 2,4 proc. To głównie dzięki doskonałym wynikom Clio i sukcesowi Nowego Dustera.
W Brazylii Grupa Renault odnotowała wzrost sprzedaży o 29,4 proc., osiągając tym samym rekordowy udział w rynku 8,9 proc.
W Rosji zarówno rynek, jak i sprzedaż Grupy, utrzymują się od 2018 r. na niemal takim samym poziomie, a udział Grupy w rynku wynosi 28,5 proc.
W Argentynie i w Turcji Grupa nadal zwiększa udział w rynku, pomimo spadku sprzedaży o odpowiednio 47 proc. i 42 proc. przy spadku rynkowym o 49 proc. i 44 proc.
W Iranie Grupa Renault wstrzymała sprzedaż w sierpniu 2018 r. w związku z ogłoszeniem amerykańskich sankcji.
Zgodnie z planem w przygotowaniu są nowe debiuty rynkowe. W Europie wkrótce pojawi się Nowe Clio, w Rosji model Arkana, w Indiach - Triber, a w Chinach - City K-ZE.
OBROTY ZA PIERWSZY KWARTAŁ 2019 R. DLA POSZCZEGÓLNYCH SEKTORÓW DZIAŁALNOŚCI
W pierwszym kwartale 2019 r. obroty Grupy osiągnęły 12,527 miliarda euro (-4,8 proc.). Bez uwzględnienia różnic kursowych i zmian zakresu konsolidacji1 spadek wyniósłby 2,7 proc.
Obroty sektora samochodowego bez AwtoWAZ wyniosły 10,916 miliarda euro (spadek o 6,3 proc.). Spadek był spowodowany głównie zmniejszeniem sprzedaży detalicznej (-4,7 punktu) i sprzedaży dla partnerów (-3,1 punktu). Różnice kursowe przełożyły się na stratę o 1,5 punktu, głównie w związku z dewaluacją argentyńskiego peso, brazylijskiego reala, rosyjskiego rubla i tureckiej liry. Korzystny okazał się efekt cenowy (+0,3 punktu), a efekt miksu przełożył się na wzrost o 1 punkt.
Obroty sektora finansowania sprzedaży (RCI Banque) wyniosły 844 miliony euro. To oznacza wzrost o 6,4% w stosunku do analogicznego okresu 2018 r. Liczba nowych umów finansowania zmniejszyła się o 2,7 proc. głównie ze względu na spadek działalności w Turcji i Argentynie. Średnia wartość portfela wzrosła o 8,2 proc. do 46,5 miliarda euro.
Udział AwtoWAZ w obrotach Grupy w pierwszym kwartale 2019 r. wyniósł 767 milionów euro, co oznacza wzrost o 7,1 proc. dzięki zwiększeniu sprzedaży Łady i pomimo straty kursowej w wysokości 67 milionów euro.
PERSPEKTYWY 2019
W 2019 r. światowy rynek samochodowy powinien odnotować spadek o 1,6 proc. w porównaniu do 2018 r. Rynek europejski utrzyma się na stabilnym poziomie, o ile nie nastąpi „twardy Brexit”. Jeśli chodzi o rynki pozaeuropejskie, w Rosji spodziewany jest wzrost rzędu 3 proc. (mimo że poprzednio zakładano powyżej 3 proc.). Natomiast rynek brazylijski powinien odnotować wzrost o 10%.
W tej sytuacji Grupa Renault utrzymuje zakładane cele:
- dalsze zwiększenie obrotów Grupy z uwzględnieniem stałego, referencyjnego kursu wymiany i zakresu konsolidacji1,
- uzyskanie marży operacyjnej Grupy 6 proc., wygenerowanie dodatniego free cash flow operacyjnego w sektorze samochodowym.
W Europie sprzedaż Grupy wzrosła o 2 proc. pomimo ogólnego spadku o 2,4 proc. To głównie dzięki doskonałym wynikom Clio i sukcesowi Nowego Dustera.
W Brazylii Grupa Renault odnotowała wzrost sprzedaży o 29,4 proc., osiągając tym samym rekordowy udział w rynku 8,9 proc.
W Rosji zarówno rynek, jak i sprzedaż Grupy, utrzymują się od 2018 r. na niemal takim samym poziomie, a udział Grupy w rynku wynosi 28,5 proc.
W Argentynie i w Turcji Grupa nadal zwiększa udział w rynku, pomimo spadku sprzedaży o odpowiednio 47 proc. i 42 proc. przy spadku rynkowym o 49 proc. i 44 proc.
W Iranie Grupa Renault wstrzymała sprzedaż w sierpniu 2018 r. w związku z ogłoszeniem amerykańskich sankcji.
Zgodnie z planem w przygotowaniu są nowe debiuty rynkowe. W Europie wkrótce pojawi się Nowe Clio, w Rosji model Arkana, w Indiach - Triber, a w Chinach - City K-ZE.
OBROTY ZA PIERWSZY KWARTAŁ 2019 R. DLA POSZCZEGÓLNYCH SEKTORÓW DZIAŁALNOŚCI
W pierwszym kwartale 2019 r. obroty Grupy osiągnęły 12,527 miliarda euro (-4,8 proc.). Bez uwzględnienia różnic kursowych i zmian zakresu konsolidacji1 spadek wyniósłby 2,7 proc.
Obroty sektora samochodowego bez AwtoWAZ wyniosły 10,916 miliarda euro (spadek o 6,3 proc.). Spadek był spowodowany głównie zmniejszeniem sprzedaży detalicznej (-4,7 punktu) i sprzedaży dla partnerów (-3,1 punktu). Różnice kursowe przełożyły się na stratę o 1,5 punktu, głównie w związku z dewaluacją argentyńskiego peso, brazylijskiego reala, rosyjskiego rubla i tureckiej liry. Korzystny okazał się efekt cenowy (+0,3 punktu), a efekt miksu przełożył się na wzrost o 1 punkt.
Obroty sektora finansowania sprzedaży (RCI Banque) wyniosły 844 miliony euro. To oznacza wzrost o 6,4% w stosunku do analogicznego okresu 2018 r. Liczba nowych umów finansowania zmniejszyła się o 2,7 proc. głównie ze względu na spadek działalności w Turcji i Argentynie. Średnia wartość portfela wzrosła o 8,2 proc. do 46,5 miliarda euro.
Udział AwtoWAZ w obrotach Grupy w pierwszym kwartale 2019 r. wyniósł 767 milionów euro, co oznacza wzrost o 7,1 proc. dzięki zwiększeniu sprzedaży Łady i pomimo straty kursowej w wysokości 67 milionów euro.
PERSPEKTYWY 2019
W 2019 r. światowy rynek samochodowy powinien odnotować spadek o 1,6 proc. w porównaniu do 2018 r. Rynek europejski utrzyma się na stabilnym poziomie, o ile nie nastąpi „twardy Brexit”. Jeśli chodzi o rynki pozaeuropejskie, w Rosji spodziewany jest wzrost rzędu 3 proc. (mimo że poprzednio zakładano powyżej 3 proc.). Natomiast rynek brazylijski powinien odnotować wzrost o 10%.
W tej sytuacji Grupa Renault utrzymuje zakładane cele:
- dalsze zwiększenie obrotów Grupy z uwzględnieniem stałego, referencyjnego kursu wymiany i zakresu konsolidacji1,
- uzyskanie marży operacyjnej Grupy 6 proc., wygenerowanie dodatniego free cash flow operacyjnego w sektorze samochodowym.