Takoni
Stokvis Tapes
Galvanopartners
VIA
Nissan zaprezentował nową strategię rozwoju zelektryfikowanych układów napędowych, którą nazwał „X-in-1". Jej główne założenie polega na tym, aby najważniejsze elementy układu napędowego w samochodach elektrycznych i w modelach wyposażonych w napęd e-POWER były wykorzystywane w jednych i drugich autach oraz by podzespoły te miały modułową konstrukcję.

Dzięki temu koszt ich rozwoju i produkcji w 2026 roku uda się obniżyć o 30% w porównaniu z kosztami z 2019 roku.

Dzięki strategii „X-in-1" Nissan zamierza jeszcze bardziej zwiększyć konkurencyjność aut elektrycznych i modeli wyposażonych w napęd e-POWER. Firma opracowała już prototyp układu napędowego „3-w-1", składający się z silnika, falownika i przekładni redukcyjnej, który ma być stosowany w samochodach elektrycznych. Dla modeli z napędem e-POWER przewidziano prototypowy układ napędowy „5-w-1", który dodatkowo zawiera generator oraz przekładnię zwiększającą prędkość obrotową.

Strategię „X-in-1", która obejmuje zarówno rozwiązania „3-w-1", jak i „5-w-1" oraz inne możliwe warianty, opracowano, aby umożliwić produkcję na tej samej linii głównych komponentów układu napędowego samochodów elektrycznych i modeli e-POWER.

W 2010 roku Nissan jako pierwszy producent samochodów wprowadził na rynek auto elektryczne wytwarzane na masową skalę – model LEAF. Ciągłe ulepszanie technologii związanych z elektryfikacją gamy pojazdów wynika z tego, że Nissan uważnie słucha uwag właścicieli samochodów elektrycznych na świecie. W 2016 roku wprowadził na rynek wyjątkowy pod względem konstrukcyjnym zelektryfikowany układ napędowy e-POWER, który wykorzystuje technologię z samochodów elektrycznych i zapewnia taką samą przyjemność z jazdy, jak tego rodzaju auta, ponieważ modele z napędem e-POWER są w 100% napędzane przez silnik elektryczny.

Podejście „X-w-1" do rozwoju zelektryfikowanych układów napędowych zapewnia następujące korzyści:
  • Wspólne wykorzystanie i modułowa konstrukcja głównych komponentów zwiększają wydajność produkcji i obniżają koszt opracowania układu napędowego o około 30% w porównaniu z tymi w 2019 roku. Nissan zamierza osiągnąć ten sam poziom cen modeli z napędem e-POWER i samochodów wyposażonych w silnik spalinowy do około 2026 roku.
  • Zmniejszenie rozmiaru i masy jednostki napędowej poprawia właściwości jezdne samochodu oraz minimalizuje hałas i wibracje.
  • W nowo opracowanym silniku elektrycznym zmniejszono wykorzystanie ciężkich pierwiastków ziem rzadkich do maksimum 1% wagowo.
  • Wykorzystanie głównych komponentów i sposób zarządzania pracą układu napędowego w modelach e-POWER zapewniają bardzo dobre wrażenia z jazdy, charakterystyczne dla samochodów elektrycznych marki Nissan.

Wiceprezes Toshihiro Hirai, który kieruje działem rozwoju układów napędowych w samochodach elektrycznych, powiedział: „W pełni wykorzystujemy naszą wiedzę oraz doświadczenie z ponad dziesięciu lat rozwoju i produkcji zelektryfikowanych układów napędowych. Dzięki innowacjom, które wprowadziliśmy, nadal będziemy tworzyć nową wartość dla klientów i dostarczać im samochody w 100% napędzane silnikiem elektrycznym – zarówno auta elektryczne, jak i modele z napędem e-POWER. Staną się one powszechnie dostępne".

W ramach długoterminowej strategii – Nissan Ambition 2030 – do 2030 roku firma zamierza wzbogacić ofertę o 27 nowych zelektryfikowanych samochodów, w tym o 19 aut elektrycznych, oraz w stosownym czasie wprowadzić na główne rynki najbardziej dla nich odpowiednie modele.
0
Udostępniono

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

 Quality Control Innovation System Sp. z o.o.
Shapers’ Polska Sp. z o.o.
Zakład Wyrobów Metalowych STRUMET Sp. z o. o.
BWI Poland Technologies Sp. z o.o.
YETICO S.A.
MESH Works Inc.