W tym samym czasie sprzedaż samochodów marki CUPRA wzrosła o 70 proc.
W branży motoryzacyjnej zauważalny jest powszechny wpływ wprowadzenia standardu WLTP na rynkach europejskich. W przypadku wielu producentów samochodów przełożył się na skok sprzedaży tuż przed początkiem obowiązywania nowej procedury w sierpniu 2018 roku i niższe wyniki w bieżącym. Zjawisko to nie dotknęło jednak SEAT-a, który w sierpniu 2019 roku zanotował 2 proc. wzrost sprzedaży (42 100 egzemplarzy) w porównaniu do 2018 roku (41 200), co zarazem przekłada się na różnicę ponad 41,6 proc. w porównaniu do miesiąca 2017 roku (29 700). Popularność pojazdów SEAT-a w pierwszych ośmiu miesiącach 2019 roku (384 000) jest o 7,2 proc. wyższa niż w tym samym okresie w rekordowym 2018 r.
Imponującym wzrostem może pochwalić się również marka CUPRA, która w tym samym okresie odnotowała 70 proc. wzrost względem 2018 roku, sprzedając 17 100 samochodów. Choć do końca roku pozostały jeszcze cztery miesiące, nowa marka już pobiła swój wynik sprzedaży z całego poprzedniego roku (14 400).
- Wyniki za sierpień to potwierdzenie naszej silnej kondycji w skali całej Europy od początku 2019 roku. Pomimo wymagających okoliczności nasz udział w rynku i sprzedaż wzrastają przez cały rok - mówi Wayne Griffiths, Wiceprezes SEAT-a ds. marketingu i sprzedaży i Dyrektor Generalny CURPY - Wierzymy, że ten wzrost utrzyma się również w kolejnych miesiącach.
W Europie i nie tylko
Najdynamiczniej rozwijającymi rynkami dla SEAT-a i CUPRY są Niemcy, Francja i Włochy. Największą sprzedaż pod względem liczby egzemplarzy odnotowuje się w Niemczech (94 800 pojazdów, +14,1 proc. względem 2018 roku), Hiszpanii (80 000, +1,2 proc.) i Wielkiej Brytanii (46 800, +3,5 proc.). Na kolejnych miejscach uplasowały się Francja (24 800, +14 proc.) oraz Włochy (18 400, +20,7 proc.). Samochody hiszpańskiego producenta cieszą się również coraz większą popularnością w Meksyku. Wyniki za okres styczeń-sierpień (16 500, +6,5 proc.) okazały się najlepsze w historii działalności marki w tym kraju.
Elektryfikujący Frankfurt Motor Show
Podczas targów motoryzacyjnych IAA we Frankfurcie SEAT oficjalnie ogłosił plany związane z mobilnością elektryczną. Producent wcześniej w tym roku zapowiedział już powstanie modeli Mii electric oraz el-Born, pierwszych w pełni elektrycznych pojazdów marki. CUPRA również zaprezentowała we Frankfurcie swój pierwszy całkowicie elektryczny samochód koncepcyjny - Tavascan. Firma wprowadzi również na rynek odmianę popularnego SUV-a w wersji hybrydowej plug-in - SEAT-a Tarraco PHEV. Początek produkcji jest zaplanowany na 2020 roku.