Takoni
Stokvis Tapes
Galvanopartners
VIA
Mercedes-Benz prowadzi walkę z podróbkami we współpracy z organami nadzoru handlowego i ścigania.

Skupia się przy tym na elementach związanych z bezpieczeństwem, które - jeśli nie reprezentują jakości oryginalnych części - mogą stanowić zagrożenie dla wszystkich użytkowników dróg. Na przykład w maju i czerwcu 2023 r. skonfiskowano papierowe filtry powietrza, których montaż może doprowadzić do poważnego wypadku. Skonfiskowano również podrobione części hamulców i układów kierowniczych, felgi oraz panele nadwozia. Po zajęciu podróbki zostają zniszczone. Tylko w 2023 r. w ramach ponad 740 nalotów przeprowadzonych na całym świecie służby skonfiskowały ponad 1,6 miliona podróbek części do Mercedesów. W porównaniu z poprzednim rokiem liczba nalotów wzrosła znacząco, o prawie 20%.

- Branża podróbek generuje ogromne marże i ma struktury typowe dla przestępczości zorganizowanej. Zagraża bezpieczeństwu ruchu drogowego i nie bierze pod uwagę ochrony środowiska, uczciwych płac oraz bezpieczeństwa pracy. Nie ma tu kontroli jakości. Podejmując działania przeciwko tym przestępczym strukturom w sposób spójny i wszelkimi środkami prawnymi, chronimy nie tylko reputację naszej marki, ale także naszych klientów, innych użytkowników dróg i – finalnie – wszystkie ofiary przemysłu podróbek. W ścisłej współpracy z władzami zdołaliśmy bezpośrednio namierzyć już wiele fabryk podróbek - powiedziała Renata Jungo Brüngger, członkini zarządu Mercedes-Benz Group AG ds. integralności, ładu korporacyjnego oraz zrównoważonego rozwoju.

Naloty często poprzedzają miesiące dochodzeń i przygotowań. Specjaliści ds. ochrony marki Mercedes-Benz sprawdzają oferty na stronach internetowych, badają typowe dla podróbek cechy i prowadzą intensywne śledztwa w celu zidentyfikowania fabryk podrobionych produktów. Zespół dzieli się efektami swoich prac z władzami odpowiedzialnymi za przeprowadzanie nalotów. Aby niezawodnie wykrywać podróbki, konieczne są odpowiednie przeszkolenie i wieloletnie doświadczenie, ponieważ wizualnie podróbki nierzadko wyglądają jak części oryginalne. Z tego względu władze często wzywają globalny zespół Mercedes-Benz ds. egzekwowania praw własności intelektualnej do ich szybkiej weryfikacji. W 2023 r. na całym świecie średnio realizowano ponad dwa naloty dziennie.

Sieci wyspecjalizowane w dystrybucji podróbek coraz częściej przenoszą się na platformy internetowe i media społecznościowe. Podczas handlu wykorzystują rozległą anonimowość i zdecentralizowaną naturę internetowych rynków oraz technologii. Z tego względu Mercedes-Benz nieustannie poszerza swoje strategiczne i operacyjne środki przeciwdziałania podrabianiu, również w handlu detalicznym online. W 2023 r. specjaliści ds. ochrony marki usunęli ponad 142 000 ofert podrobionych produktów Mercedes-Benz i treści naruszających prawa do znaku towarowego. Strategia ochrony marki opiera się na trzech filarach: śledzeniu, atakowaniu i zapobieganiu. Specjaliści ds. ochrony marki Mercedes-Benz regularnie wspierają organy celne oraz dostawców usług, prowadząc szkolenia i dostarczając materiały informacyjne zwiększające ich świadomość.

Co można zrobić, aby uniknąć zakupu podrobionych produktów?

W identyfikacji podróbek pomaga przestrzeganie kilku prostych kryteriów. Po pierwsze należy starannie przeanalizować oferty szczególnie rzucające się w oczy. Typowymi sygnałami alarmowymi, które sugerują, że mamy do czynienia z potencjalnie podrobionymi częściami, są: znacznie niższe ceny, nieprawidłowa jakość lub sprzedaż za pośrednictwem wątpliwych (internetowych) źródeł. W niektórych przypadkach już na podstawie zdjęć lub oznaczeń produktów widać, że nie ma mowy o ich oryginalnym pochodzeniu – na przykład gdy Mercedes-Benz nie produkuje tych produktów samodzielnie. Laik będzie miał jednak trudności z wizualnym odróżnieniem wielu ofert podróbek od ogłoszeń sprzedaży oryginalnych produktów.
0
Udostępniono
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Mondi Simet Sp. z o.o.
 C.H. Erbslöh Polska Sp. z o.o.
ITA Sp. z o. o.  Sp. k.
MRS ELECTRONIC Sp. z o.o.
ST TRADING Sp. z o.o. (NORM HOLDING)
BARIBAL Group