Według szefów niemieckich koncernów niedobór na rynku półprzewodników pozostanie problemem dla przemysłu motoryzacyjnego przez wiele kolejnych miesięcy.
- Wciąż jesteśmy u szczytu niedoboru chipów - powiedział dyrektor generalnych BMW Oliver Zipse w wywiadzie dla gazety "Neue Zuercher Zeitung". - Spodziewam się, że zaczniemy widzieć poprawę najpóźniej w przyszłym roku, ale nadal będziemy musieli poradzić sobie z ich fundamentalnym niedoborem w 2023 roku.
W połowie marca BMW informowało, że niedobór chipów będzie trwał przez cały 2022 rok.
W zeszłym tygodniu Arno Antlitz, dyrektor finansowy Grupy stwierdził w wywiadzie dla dziennika "Boersen-Zeitung", że podaż półprzewodników prawdopodobnie nie wystarczy, aby całkowicie zaspokoić popyt do 2024 roku.
Europa
Kryzys czipów nie skończy się w tym roku
- Szczegóły
- Autor: Reuters, AutomotiveSuppliers.pl (fot. BMW)