Po wzroście w październiku i listopadzie, ostatni miesiąc zeszłego roku przyniósł spadek na rynku nowych samochodów osobowych w Niemczech. W grudniu 2024 r. zostało zarejestrowanych 224,7 tys. aut, o 7,1 proc. mniej rok do roku.
W całym 2024 roku zostało zarejestrowanych 2,81 mln nowych aut. To o 0,95 proc. mniej niż rok wcześniej.
Udział samochodów z silnikami spalinowymi wzrósł z 34,4 proc. w 2023 roku do 35,2 proc. rok później (991,9 tys. +1,4 proc.). Aut hybrydowych zostało zarejestrowanych 947,4 tys. - to o 12,7 proc. więcej niż rok wcześniej (33,6 proc. wszystkich rejestracji), w tym 191,9 tys. hybryd typu plug-in (+9,2 proc., 6,8 proc. udziału w rynku).
Choć rejestracje aut z silnikiem diesla odnotowały spadek o 0,7 proc. (483,2 tys. sztuk) to ich udział wyniósł 17,2 proc. i był wyższy o 0,1 punktu procentowego niż w 2023 roku. Samochody w pełni elektryczne (BEV) zanotowały w minionym roku spadek aż o 27,4 proc. (380,6 tys. sztuk, 13,5 proc. udziału w rynku).
Niezmiennie niemieckiego rynku motoryzacyjnego pozostaje Volkswagen, który w 2024 roku odnotował wzrost o ponad 3,4 proc. (536,9 tys. sztuk). Kolejne miejsca należały do Mercedesa (257,9 tys., -7,02 proc.) i BMW (232,9 tys., -0,12 proc.).
Europa
Niemcy: jednoprocentowy spadek na rynku nowych aut
- Szczegóły
- Autor: KBA, VDIK, AutomotiveSuppliers.pl