Stokvis Tapes
Takoni
VIA
Galvanopartners
uePo posiedzeniu 27 ministrów, którzy obradowali nad sposobami pomocy dla branży samochodowej, Günter Verheugen podał, że Europejski Bank Inwestycyjny pomoże finansowo producentom aut, bo kredyty komercyjne są nadal niedostępne.

- EBI jest gotów rozmawiać z Komisją Europejską i krajami Unii o warunkach szybkiego udostępnienia środków na finansowanie projektów - dodał komisarz. Na razie trudno stwierdzić, czy środki z EBI wystarczą. Zdaniem komisarza będzie to zależeć od tego, kiedy banki komercyjne zaczną normalnie funkcjonować.

Według Verheugena potrzebne też będą szybko rozmowy z nową administracją w USA o pomocy sektorowi na świecie. Komisja odrzuciła jednak wniosek Francji o uelastycznienie reguł pomocy publicznej dla motoryzacji.

Narada ministrów i wypowiedzi Verheugena wiązały się z postulatami kilku krajów UE o skoordynowane działanie Unii w celu uporania się z tym problemem.

W Europie wszystkie firmy motoryzacyjne wprowadzają postoje i zmniejszają produkcję. Volvo likwiduje w Szwecji 1 620 etatów, Ford przystępuje do wytwarzania modelu Fiesta w Chinach. Podobnie jest w innych częściach świata. GM spodziewa się w tym roku spadku sprzedaży wszystkich aut w USA do 10,5 mln sztuk, czyli najmniej od 27 lat. Jego zakład silników na Węgrzech wprowadził czterodniowy tydzień roboczy. Dziesięciu wierzycieli koncernu chce rozmawiać o zamianie długu 13,4 mld dol. na udziały. Z kolei Toyota ograniczyła produkcję w USA i Kanadzie; w Kolinie (Czechy) zrezygnowała z planowanego zwiększenia mocy, a prezes

Więcej w "Rzeczpospolitej".
0
Udostępniono

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

 Quality Control Innovation System Sp. z o.o.
Linde  Material Handling Polska Sp. z o. o.
QualityHUB24
HQ Plastics
MV Center Systemy Wizyjne Sp z o.o.
item Polska Sp. z o. o.