19 grudnia na nadzwyczajnym posiedzeniu zarząd Hyundai Motor Co. podjął decyzję o sprzedaży rosyjskiego zakładu produkcyjnego, który znajduje się w St. Petersburgu.
Zarząd podjął także decyzję o sprzedaży fabryki General Motors w Sankt Petersburgu o zdolnościach produkcyjnych na poziomie 100 tys. rocznie, którą Hyundai Motor przejął w 2020 roku.
Nabywcą jest rosyjska firma Art-Finance, należąca do holdingu dealerskiego Avilon. Cenę sprzedaży ustalono na ... 10 tys. rubli (około 111 dolarów). Umowa zawiera klauzulę, na mocy której koreański koncern może odkupić fabrykę w ciągu dwóch lat od daty sprzedaży. Jednocześnie Hyundai oświadczył, że pomimo sprzedaży zakładu będzie nadal świadczyć usługi posprzedażowe rosyjskim nabywcom swoich pojazdów.
Hyundai Motor Manufacturing Rus zawiesił produkcję w marcu 2022 roku, wkrótce po rosyjskiej inwazji na Ukrainę. Zakład, który działał od 2010 roku ma zdolność produkcyjną na poziomie 220 tys. samochodów rocznie. Były w nim wytwarzane modele Hyundai Solaris, Hyundai Creta, Kia Rio i Kia Rio X-Line.
Pod koniec listopada rosyjskie media informowały, że Avilon ma kupić zakład Hyundaia. W 2024 roku dzięki posiadanym zapasom komponentów, pozwalającym wyprodukować około 70 tys. aut, ma zostać wznowiona produkcja aut Hyundaia i Kia, które będą sprzedawane pod chińską marką GAC. Gdy skończą się komponenty, fabryka ma rozpocząć montaż aut GAC.
Europa
Rosjanie przejmują fabrykę Hyundaia
- Szczegóły
- Autor: Yonhap, AutomotiveSuppliers.pl (fot. Hyundai)