W I kwartale br. linie produkcyjne krajowych fabryk opuściło ponad 210 tys. aut, o 21,6% mniej niż rok wcześniej - poinformował IBRM Samar.
Produkcja samochodów osobowych w Polsce wyniosła w marcu 79 448 aut, o 27,0% więcej niż miesiąc wcześniej i zaledwie o 1,1% mniej niż przed rokiem. Jedynym producentem, którego marcowy wynik wykazał spadek w porównaniu do poprzedniego miesiąca, jest FSO (-2,7%); pozostałe firmy wyprodukowały więcej aut niż w drugim miesiącu br.: Fiat o 26,5%, Opel o 17,2%, Volkswagen o 89,1%. W stosunku do marca ubiegłego roku tylko Fiat osiągnął wzrost produkcji (o 52,4%), pozostałe firmy wykazały spadki.
Podobnie wygląda tendencja w ujęciu sumarycznym. Jedynym producentem, który zwiększył tegoroczną produkcję jest Fiat Auto Poland. Z taśm montażowych tyskiej fabryki zjechało od początku roku ponad 138 tys. aut., o 25,1% więcej niż rok wcześniej. Tradycyjnie najczęściej były to Pandy (66,4 tys. sztuk), rzadziej 500-ki (45,5 tys. sztuk) i Ford Ka (24,7 tys. sztuk).
W zakładach Opla powstały w pierwszym kwartale blisko 23 tys. aut, o 59,6% mniej niż przed rokiem, a Volkswagen wyprodukował w Poznaniu nieco ponad 17,5 tys. pojazdów, co oznacza 23,3% spadku w ciagu roku.
Najbardziej dotkliwy spadek wykazała jednak żerańska fabryka FSO SA - wynik po trzech miesiącach - 16,4 tys. aut jest o 61,2% mniejszy od ubiegłorocznego.
Aż 97,4% rodzimej produkcji trafiło w 2009 roku na rynki zagraniczne (189 776 sztuk), tylko 2,6% (5 097 aut) pozostało w kraju.
Produkcja samochodów dostawczych w marcu wyniosła 5 579 sztuk i była o 20,4% większa niż przed miesiącem, i jednocześnie o 52,0% mniejsza niż rok wcześniej. Łącznie od początku roku wyprodukowano w Polsce 15 226 pojazdów użytkowych, co oznacza spadek o 57,4% (20 541 sztuk).
Obaj działający w kraju producenci odnotowali znaczne spadki produkcji: VW o 53,8% (do poziomu 12,9 tys. pojazdów), a FAP o 70,2% (do poziomu 2,3 tys. sztuk).
Zaledwie 2,9% tegorocznej produkcji pozostało na krajowym rynku (443 sztuki); zdecydowana większość (14 783 auta, 97,1%) trafiło na eksport. .
Więcej w serwisie Samaru.
Produkcja samochodów osobowych w Polsce wyniosła w marcu 79 448 aut, o 27,0% więcej niż miesiąc wcześniej i zaledwie o 1,1% mniej niż przed rokiem. Jedynym producentem, którego marcowy wynik wykazał spadek w porównaniu do poprzedniego miesiąca, jest FSO (-2,7%); pozostałe firmy wyprodukowały więcej aut niż w drugim miesiącu br.: Fiat o 26,5%, Opel o 17,2%, Volkswagen o 89,1%. W stosunku do marca ubiegłego roku tylko Fiat osiągnął wzrost produkcji (o 52,4%), pozostałe firmy wykazały spadki.
Podobnie wygląda tendencja w ujęciu sumarycznym. Jedynym producentem, który zwiększył tegoroczną produkcję jest Fiat Auto Poland. Z taśm montażowych tyskiej fabryki zjechało od początku roku ponad 138 tys. aut., o 25,1% więcej niż rok wcześniej. Tradycyjnie najczęściej były to Pandy (66,4 tys. sztuk), rzadziej 500-ki (45,5 tys. sztuk) i Ford Ka (24,7 tys. sztuk).
W zakładach Opla powstały w pierwszym kwartale blisko 23 tys. aut, o 59,6% mniej niż przed rokiem, a Volkswagen wyprodukował w Poznaniu nieco ponad 17,5 tys. pojazdów, co oznacza 23,3% spadku w ciagu roku.
Najbardziej dotkliwy spadek wykazała jednak żerańska fabryka FSO SA - wynik po trzech miesiącach - 16,4 tys. aut jest o 61,2% mniejszy od ubiegłorocznego.
Aż 97,4% rodzimej produkcji trafiło w 2009 roku na rynki zagraniczne (189 776 sztuk), tylko 2,6% (5 097 aut) pozostało w kraju.
Produkcja samochodów dostawczych w marcu wyniosła 5 579 sztuk i była o 20,4% większa niż przed miesiącem, i jednocześnie o 52,0% mniejsza niż rok wcześniej. Łącznie od początku roku wyprodukowano w Polsce 15 226 pojazdów użytkowych, co oznacza spadek o 57,4% (20 541 sztuk).
Obaj działający w kraju producenci odnotowali znaczne spadki produkcji: VW o 53,8% (do poziomu 12,9 tys. pojazdów), a FAP o 70,2% (do poziomu 2,3 tys. sztuk).
Zaledwie 2,9% tegorocznej produkcji pozostało na krajowym rynku (443 sztuki); zdecydowana większość (14 783 auta, 97,1%) trafiło na eksport. .
Więcej w serwisie Samaru.