Takoni
Stokvis Tapes
VIA
Galvanopartners
Zbudowana kosztem ponad 4 miliardów złotych fabryka Volkswagena we Wrześni rozpoczęła seryjną produkcję elektrycznego Craftera. Po blisko dwóch latach współpracy z zakładem w Hanowerze wrzesiński zakład przejmuje kompletną produkcję e-Craftera.

Dietmar Mnich, prezes zarządu Volkswagen Poznań: „Zakład we Wrześni jest jedną z najnowocześniejszych fabryk motoryzacyjnych na świecie. Od 2016 roku, czyli od uruchomienia tego zakładu konsekwentnie rozwijamy nasze kompetencje i poszerzamy portfolio produkowanych tutaj samochodów. Zarówno sam zakład we Wrześni jak i uruchomienie produkcji każdego kolejnego wariantu Craftera są ważnymi kamieniami milowymi dla Volkswagen Poznań i Marki Volkswagen Samochody Dostawcze.”

O korzyściach płynących z ulokowania produkcji elektrycznego Craftera mówi także przewodniczący OM NSZZ Solidarność Piotr Olbryś:”Jako Przedstawiciele Pracowników jesteśmy niezwykle dumni. Produkcja e-Craftera w fabryce we Wrześni jest niewątpliwym sukcesem całej Załogi Volkswagen Poznań. Wcześniej produkcja tego modelu była realizowana we współpracy z zakładem w Hanowerze, a dzisiaj przejmujemy pełną odpowiedzialność za ten projekt. Niesie to ze sobą zwiększenie bezpieczeństwa zatrudnienia oraz stabilność na przyszłość. Dodatkowo cieszy nas, że nasza Załoga pozyska know-how, a także po raz kolejny podniesie swoje kompetencje, m.in. poprzez dodatkowe szkolenia związane z tym projektem.”

Decyzję o produkcji elektrycznego Craftera we Wrześni komentuje także nowa dyrektor tego zakładu Stefanie Hegels: „Z perspektywy naszej fabryki decyzja ta jest niewątpliwym sukcesem i mobilizuje do dalszej pracy. Wiosną zeszłego roku z naszych linii produkcyjnych zjechały pierwsze samochody MAN eTGE. Na potrzeby tego rozruchu dostosowaliśmy linie produkcyjne, zapewniliśmy także fachowe szkolenia podnoszące kwalifikacje naszych pracowników. Ten test jakości zdaliśmy na piątkę. Dzisiaj fabryka we Wrześni dostaje kolejne zadanie. Posiadamy niezbędną wiedzę i technologię by budować więcej aut elektrycznych. Dodatkowo cieszy nas fakt, że prognozy na ten rok wyglądają obiecująco, a udział samochodów elektrycznych wzrośnie do 2000 samochodów rocznie.”

Zgodnie z powiedziami przedstawieli Volkswagen Poznań w tym roku w zakładzie we Wrześni zaplanowano produkcję 1 222 egzeplarzy eCraftera. Aktualna prognoza produkcyjna na 2021 r. w przypadku tego modelu to 1 405 pojazdów.

e-Crafter doskonałe rozwiązanie w warunkach logistyki miejskiej
Elektryczność, w dziedzinie motoryzacji, staje się kluczem do przyszłości. Volkswagen Samochody Dostawcze intensywnie rozwija tę technologię dostarczając na rynek w pełni elektryczne samochody dostawcze, takie jak e-Crafter, które doskonale sprawdzają się w warunkach logistyki miejskiej. Jego zasięg, pojemność baterii, czy walory środowiskowe predestynują to auto do pracy w mieście, do tzw. dostaw ostatniej mili w obrębie miejskich organizmów. Jest to samochód bezemisyjny, nie zanieczyszcza powietrza spalinami, a jego elektryczny napęd nie emituje hałasu typowego dla samochodów spalinowych. Ma to bezpośredni wpływ na poprawę warunków życia mieszkańców, ale również podwyższa komfort pracy kierowców. Co ważne, Volkswagen e-Crafter w centrum dużego miasta korzystać może ze wszystkich udogodnień tworzonych przez samorządy dla samochodów elektrycznych. Może np. bez przeszkód przemieszczać się tzw. buspasami, omijając w ten sposób uliczne korki. Kierowca może być wtedy pewien, że dowiezie zamówione towary czy przesyłki na miejsce bez opóźnień. Może także parkować za darmo w miejskich strefach płatnego parkowania. Inwestujemy nie tylko w samochody i infrastrukturę ładowania, ale także w biznes naszych klientów, oferując im audyt sieci energetycznych czy pakiet rozwiązań finansowych umożliwiających zakup lub użytkowanie elektrycznego samochodu dostawczego. – dodaje Piotr Łakomy, dyrektor marki Volkswagen Samochody Dostawcze.

Zakład Volkswagena we Wrześni zasilany jest w 100 %zieloną energią elektryczną
Volkswagen Poznań jest częścią misji koncernu Volkswagen i konsekwentnie realizuje ambitne cele na rzecz środowiska w strategii goTOzero. Do 2050 roku Volkswagen Poznań zamierza stać się przedsiębiorstwem neutralnym z punktu widzenia bilansu dwutlenku węgla. Zakład we Wrześni podobnie jak pozostałe fabryki należące do spółki Volkswagen Poznań od 2019 roku zasilany jest energią elektryczną pochodzącą z odnawialnych źródeł energii. Dzięki tej decyzji generowane emisje CO₂ zostały zredukowane o blisko 80%. Energia elektryczna niezbędna do produkcji samochodów wytwarzana jest w elektrowniach wodnych i wiatrowych znajdujących się na terenie Polski, co potwierdzają posiadane certyfikaty Urzędu Regulacji Energetyki

Dodatkowe szkolenia dla załogi
Produkcja samochodów elektrycznych wymaga posiadania niezbędnych kompetencji fachowych oraz wymaganych polskim prawem uprawnień elektrycznych do pracy na obwodach elektrycznych o napięciu nie wyższym niż 1kV.

W ciągu minionych trzech lat spółka zrealizowała ponad 2000 szkoleń przygotowujących załogę do pracy i obsługi pojazdów elektrycznych o łącznej wartości blisko 400.000 pln.
Ścieżka kwalifikacji personelu obejmuje cztery etapy rozwoju kompetencji: uwrażliwienie z zakresu bhp i zasad bezpieczeństwa, podstawowe szkolenie dla elektryków, specjalistyczne szkolenie dla elektryków oraz specjalistyczne szkolenie dla elektryków wykwalifikowanych.

Szkolenia dla pracowników produkcyjnych realizowane są w Centrum Szkoleniowym Volkswagen Poznań w Swarzędzu, gdzie pod okiem wykwalifikowanych trenerów i przy wykorzystaniu zestawów testowych oraz aut elektrycznych pracownicy zdobywają podstawową wiedzę na temat obsługi i pracy z pojazdami elektrycznymi.

O Volkswagen Poznań
Volkswagen Poznań to dziś największy producent samochodów w Polsce oraz największy pracodawca w Wielkopolsce zatrudniający w 4 zakładach zlokalizowanych w Poznaniu, Swarzędzu i we Wrześni 11 000 osób. W 2019 roku zakłady opuściło łącznie 266 127 samochodów dostawczych, modeli VW Caddy, VW Transporter, VW Crafter oraz samochodów marki MAN TGE w tym także samochody elektryczne.Do Volkswagen Poznań należy także Odlewnia, która miniony rok zamknęła wynikiem 4,2 mln wyprodukowanych komponentów aluminiowych - głowic cylindrowych, obudów przekładni kierowniczych, elementów zawieszenia oraz obudów sprzęgła. We wrześniu 2019 roku odlewnia rozpoczęła seryjną produkcję obudowy przekładni dla modułowej platformy MEB samochodów z napędem elektrycznym, To pierwszy komponent z portfolio poznańskiej odlewni z przeznaczeniem do zabudowy w elektrycznym modelu VW ID.3.
0
Udostępniono

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

ISRINGHAUSEN Sp. z o.o.
Deltax Programming Sp. z o.o.
LINEX Sp. z o.o.
Promot - Zakłady Metalowe Sp. z o.o.
GABEC
Shapers’ Polska Sp. z o.o.