Stokvis Tapes
Takoni
Galvanopartners
VIA
gm_logoGeneral Motors Corp. przedstawił w środę plan wykorzystania federalnych pożyczek krótkoterminowych w celu stworzenia efektywniejszej, bardziej konkurencyjnej spółki, która przynosi zyski i w długim okresie sama się utrzymuje.

Plan ten, przedłożony w odpowiedzi na przesłuchania mające miejsce przed Kongresem w listopadzie, zawiera szczegółową strategię odnoszącego sukcesy i trwałego General Motors.
Opierając się na odrodzeniu produktu i szeroko zakrojonej restrukturyzacji, co trwa od kilku lat, rzeczony plan przewiduje:
  • Zwiększoną produkcję ekonomicznych ze względu na zużycie paliwa pojazdów i energooszczędnych technologii;
  • Racjonalizację marek, modeli i punktów sprzedaży detalicznej;
  • Zmniejszenie kosztów płac i świadczeń, w tym dalsze redukcje wynagrodzeń na stanowiskach kierowniczych;
  • Znacząca restrukturyzacja struktury kapitałowej;
  • Dalsza konsolidacja działalności wytwórczej.

GM prosi o pożyczki terminowe do 12 mld $ na zapewnienie odpowiedniej płynności środków finansowych do 31 grudnia 2009 r. GM oczekuje pierwszej transzy w wysokości 4 mld $ w grudniu 2008 r. Oprócz pożyczek krótkoterminowych, spółka prosi o 6 mld $ linii kredytowej, aby zapewnią płynność finansową, gdyby poważne spadki na rynku nadal się utrzymywały. GM zamierza rozpocząć spłatę pożyczek w 2011 r.

Jakiekolwiek transze mogą być zależne od osiągnięcia szczególnych wymogów restrukturyzacyjnych zawartych w planie. Aby pomóc usprawnią te działania i ochronią podatników, GM dąży także do utworzenia nadzoru zarządu federalnego nad pożyczkami i planem restrukturyzacji.

GM prosi o pożyczki krótkoterminowe i linię kredytową z uwagi na gwałtowny spadek sprzedaży pojazdów w całej branży. Wspomniany spadek sprzedaży, związany w dużej części z drogimi kredytami i rekordowo niskim zaufaniem konsumentów, doprowadził do odpowiadających temu spadkowi zamówień u dealerów, co niekorzystnie wpływa na  harmonogram produkcji GM w pierwszym kwartale, prognoz dotyczących przychodów oraz perspektywę płynności finansowej.

Pomoc federalna powinna umożliwią GM przetrwanie kryzysu kredytowego, który doprowadził sprzedaż w USA na głowę do najniższego poziomu od pół wieku, i pomóc spółce stać się w pełni konkurencyjną dla wszystkich amerykańskich producentów.

Poniżej najważniejsze punkty planu.

Portfel produktów i zużycie paliwa - GM osiągnął znaczący postęp w odnowieniu linii swoich produktów, dzięki nowym samochodom GM, jak Chevy Malibu, Cadillac CTS, Saturn Aura i Opel/Vauxhall Insignia, który otrzymał tytuł samochodu roku. Pozostając wytwórcą pełnej gamy pojazdów, GM znacząco zmieni swoją produkcję w kolejnych czterech latach i w większości wprowadzi na rynek samochody o dalekim zasięgu i energooszczędne.
Ponadto, w 2010 roku wyznaczone jest rozpoczęcie produkcji Chevroleta Volt, który może pokonać nawet do 40 mil wyłącznie na energii elektrycznej, a GM ma w planach kolejne pojazdy wykorzystujące napęd Volta o rozszerzonym zasięgu. Do 2012 r. ponad połowa samochodów GM będzie mogła działać na mieszance benzyny i etanolu a spółka będzie oferować 15 modeli hybrydowych. GM dalej będzie rozwijał technologie wodorowych ogniw paliwowych, które po wprowadzeniu do obrotu, zredukują emisję spalin samochodowych do zwykłej pary wodnej.
W objętych planem latach 2009-2012, GM zainwestuje około 2,9 mld $ w alternatywne paliwa i technologie nowoczesnych systemów napędu, które oferują od 12 do 120 procent lepsze zużycie paliwa, w porównaniu z konwencjonalnymi silnikami benzynowymi. W wyniku tego, oczekujemy  że GM stanie się znaczącym twórcą zielonych miejsc pracy w Stanach Zjednoczonych, a także pomoże dostawcom i dealerom przekształcić gospodarkę USA.

Działania na rynku i w sferze sprzedaży detalicznej - W USA, GM skupi się na rozwoju swoich produktów i inicjatywach marketingowych w czterech podstawowych markach - Chevrolet, Cadillac, Buick i GMC. Pontiac będzie specjalistyczną marką z obniżoną ilością produktów oferowaną kanałem dystrybucji Buick-Pontiac-GMC. Hummer został ostatnio poddany strategicznemu przeglądowi, obejmującemu możliwą sprzedaż marki, a GM niezwłocznie podejmie się globalnego strategicznego przeglądu marki Saab. W ramach części planu, spółka przyśpieszy rozmowy z partnerami sieciowymi Saturna, spójne z ich unikalnymi relacjami, w celu odkrycia alternatywnych możliwości dla marki Saturn.

Koszty produkcyjne i strukturalne - GM przyspieszy swoje obecne wysiłki zmierzające do obniżenia kosztów produkcyjnych i strukturalnych, w oparciu o znaczący postęp dokonany w ostatnich kilku latach. GM posiada obecnie najbardziej wydajne zakłady montażowe w 11 z 20 segmentów produktów według Harbour Report, oraz jest światowym liderem w dziedzinie bezpieczeństwa w miejscu pracy. Z uwagi na wynegocjowane ostatnio stawki płac, spodziewaną fluktuację naszych kadr, planowane konsolidacje zakładów montażowych, dalszą poprawę wydajności ujętej w planie i kolejne wynegocjowane zmiany, płace i świadczenia GM zarówno dla obecnych jak i nowoprzyjętych pracowników, będą w pełni konkurencyjne z Toyotą do 2012 r.

Restrukturyzacja bilansu - W ramach planu, GM chciałby znacząco zmniejszyć bieżące zadłużenie wynikające z bilansu. GM planuje zaangażować obecnych kredytodawców, posiadaczy obligacji i swoje związki zawodowe do negocjowania potrzebnych zmian. Plan GM mógłby zachować status obecnych wierzycieli i honorować wszystkie zaległe zobowiązania gwarancyjne zarówno wobec dealerów jak i konsumentów, w USA i na całym
świecie.

Wynagrodzenia i dywidendy - Plan przewiduje dzieloną odpowiedzialność, w tym dalsze zmniejszenie liczby kadry kierowniczej i  łącznych wynagrodzeń wyższej kadry kierowniczej. Na przykład, prezes i dyrektor generalny zmniejszą swoje wynagrodzenia do 1$ rocznie. Dywidendy z zysków z giełdy pozostaną zawieszone w trakcie czasu trwania pożyczki.

Doraźne federalne pożyczki krótkoterminowe - GM ubiega się o krótkoterminową pożyczkę od rządu federalnego na 12 mld $ na pokrycie wymogów operacyjnych w ramach głównej prognozy zakładającej sprzedaż pojazdów branżowych w 2009r. na poziomie 12 milionów. Ponadto, GM wnioskuje o kredyt odnawialny na 6 mld $, który mógłby zostać zaciągnięty w przypadku kontynuacji spadków na rynku, skutkującej sprzedażą na poziomie 10,5 mln pojazdów ogółem w 2009 roku. Na podstawie założeń przemysłowych, przewiduje się całkowitą spłatę pożyczki krótkoterminowej do 2012r. Gwarancje wydane jako część pożyczek mogłyby umożliwią podatnikom skorzystanie ze wzrostu ceny udziałów w spółce, co może się wynikać z pomyślnego zakończenia realizacji planu.

Gdy GM zakończy działania restrukturyzacyjne określone w planie, wówczas spółka będzie w stanie działać zyskownie na poziomie produkcji pomiędzy 12,5 i 13 mln pojazdów. Jest to liczba znacznie poniżej średniego poziomu produkcji - 17 mln sztuk - z ostatnich dziewięciu lat, tak więc rozważa się to jako rozsądne konserwatywne założenie dotyczące oceny potrzeb płynności.

Federalny zarząd nadzoru - Uwzględniając znaczenie i pilną potrzebę rzeczonej restrukturyzacji GM, innych krajowych producentów i gospodarki USA jako całości, spółka wspiera formowanie Federalnego zarządu nadzoru. Zarząd powinien pomóc ułatwią negocjacje dotyczące restrukturyzacji z różnymi zainteresowanymi stronami.

Cały plan GM jest dostępny online General Motors Corporation Restructuring Plan for Long-Term Viability
0
Udostępniono
baza dostawcow

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

BARIBAL Group
 Quality Control Innovation System Sp. z o.o.
Kempny Komponenty
NESDESIGN Sp. z o.o.
Bimax Sp. z o.o.
RAMPF Production Systems GmbH & Co.