W marcu 2019 r. marka Volkswagen dostarczyła na świecie 542,7 tys. samochodów, czyli o 7,2 proc. mniej niż w marcu 2018 roku.
Pozytywny trend w USA (+14 proc.) nie mógł zrekompensować niższych dostaw w Azji (-10 proc.), w Europie (-3,5 proc.) i w Ameryce Południowej (-12,7 proc.). W sumie, w pierwszym kwartale Volkswagen przekazał klientom 1.464.400 aut, czyli o 4,5 proc. mniej niż w tym samym okresie ubiegłego roku. Ponieważ ogólnie rynek skurczył się jeszcze bardziej, marka odnotowała niewielki wzrost udziału.
Członek Zarządu ds. Sprzedaży Volkswagena, Jürgen Stackmann, powiedział - Zgodnie z oczekiwaniami, niechęć klientów w Chinach do zakupów wpłynęła na wyniki naszych dostaw w pierwszym kwartale. Niemniej jednak trwa dalszy silny wzrost udziału Volkswagena w rynku. Listy zamówień wszędzie są długie i ciężko pracujemy nad zwiększeniem produkcji modeli z silnikami benzynowymi, aby szybko można było dostarczać klientom zamówione auta. W najbliższych tygodniach w salonach w Europie zadebiutuje nowy T-Cross, który przyciągnie do nich nowych klientów -.
Dostawy w marcu w poszczególnych regionach wyglądały następująco:
W Europie marka Volkswagen dostarczyła 183.200 samochodów, czyli o 3,5 proc. mniej niż w tym samym miesiącu ubiegłego roku. Częściowo wpływ na zmniejszenie dostaw miała ograniczona dostępność modeli z silnikami benzynowymi, na które obecnie popyt jest wysoki. W Europie Zachodniej również odnotowano niewielki spadek - o 2,4 proc., do 160.600 samochodów. Volkswagen zwiększył jednak udział na kluczowych rynkach - we Francji i Włoszech oraz w Wielkiej Brytanii.
Na rynku niemieckim dostawy także nieznacznie spadły w porównaniu z dostawami w tym samym miesiącu ubiegłego roku - zmniejszyły się o 3,2 proc., do 52.700 aut. Szczególnie popularne wśród klientów były SUV-y Volkswagena, których dostawy wzrosły łącznie o ponad 50 procent w porównaniu z dostawami w marcu 2018 roku. W rezultacie udział SUV-ów wzrósł z 18,1 proc. w marcu 2018 r. do 28,4 proc. w ubiegłym miesiącu.
W Europie Środkowej i Wschodniej odnotowano duży spadek dostaw - o 10,8 proc. w porównaniu z dostawami w analogicznym miesiącu ubiegłego roku. Do klientów trafiło 22.600 samochodów. Na największym rynku regionu - w Rosji - dostarczono klientom 8.500 aut, czyli nieznacznie mniej niż w marcu poprzedniego roku (-1,2 proc.).
W Polsce zarejestrowano w marcu 4703 nowe osobowe Volkswageny, o 9,8 proc. mniej niż przed rokiem.