LG Energy Solution ogłosiła dziś wyniki finansowe za pierwszy kwartał br., odnotowując piąty z rzędu kwartalny wzrost przychodów, a także poprawę zysków operacyjnych.
W ubiegłym tygodniu odbyła się uroczystość wmurowania kamienia węgielnego pod budowę zakładu przeznaczonego do produkcji samochodów elektrycznych typu PBV (Purpose-Built Vehicles). Ceremonia odbyła się w fabryce Kia w Hwaseong, zlokalizowanej w prowincji Gyeonggi w Korei Południowej.
Stowarzyszenie Research Association of Biomass Innovation for Next Generation Automobile Fuels powstało w 2022 roku z inicjatywy Toyoty i japońskiego koncernu energetycznego ENEOS. Jego zadaniem jest opracowanie nowych metod produkcji biopaliwa z biomasy w taki sposób, aby cyrkulacja wodoru, tlenu i CO2 była jak najkorzystniejsza dla klimatu i środowiska.
I kwartał 2023 roku był rekordowy dla Tesla zarówno pod względem wyprodukowanych samochodów jak również dostaw do klientów. Wysoki wzrost należy wiązać głównie z uruchomieniem w zeszłym roku fabryki Tesla Brandenburg.
Grupa Volkswagen intensyfikuje swoje działania w Ameryce Północnej, chcąc zająć silną pozycję na tym ważnym dla pojazdów elektrycznych rynku. Grupa i jej zajmująca się akumulatorami spółka PowerCo wybrały St. Thomas w Ontario w Kanadzie, aby zbudować pierwszą za oceanem gigafabrykę, która będzie produkować zrównoważone, zunifikowane ogniwa.
Toyota opracowała nowy elektrolizer wody produkujący wodór bez emisji CO2 na potrzeby zakładów przemysłowych. Konstrukcja urządzenia w 90% opiera się na komponentach zestawu ogniw paliwowych drugiej generacji, stosowanych w sedanie Toyota Mirai i autobusie miejskim Toyota SORA.
Nissan zaprezentował nową strategię rozwoju zelektryfikowanych układów napędowych, którą nazwał „X-in-1". Jej główne założenie polega na tym, aby najważniejsze elementy układu napędowego w samochodach elektrycznych i w modelach wyposażonych w napęd e-POWER były wykorzystywane w jednych i drugich autach oraz by podzespoły te miały modułową konstrukcję.
Ford Motor Company powołał spółkę zależną Latitude AI, w całości należącą do Forda, skoncentrowaną na opracowaniu systemów zautomatyzowanej jazdy, które w milionach pojazdów przejmą od kierowców funkcje kontroli manualnej i wzrokowej.
Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Polityka prywatności